Dag 8; Kolem-Jaa naar Chiapa de Corso - Reisverslag uit Chiapas, Mexico van dignus - WaarBenJij.nu Dag 8; Kolem-Jaa naar Chiapa de Corso - Reisverslag uit Chiapas, Mexico van dignus - WaarBenJij.nu

Dag 8; Kolem-Jaa naar Chiapa de Corso

Door: Michiel

06 Augustus 2013 | Mexico, Chiapas

Helaas vandaag een lange reisdag, door de bergen. Slechts 250km, maar met heel veel kronkels. Begon weer met een prima ontbijtje en een boottocht om bij de bus te komen. Onderweg veel te zien qua lokale cultuur en natuur. Duidelijk een stuk armer hier. De regio waarin we komen, Chiapas, is een armere regio, en af en toe schijnt er nog opstand te zijn. Onderweg veel palmolieplantages, bananenbomen en ook koffie.
Cas zit naast Ruben voorin de bus, waar ik ook de hele reis zit. Ik ivm mijn benen. Cas om niet over te geven.

Om een uur of 5 komen we aan in Chiapa de Corso, een stadje aan de rivier. Omdat het zondag is, is er veel te doen. Een of ander katholiek feest. Het geloof dat de meesten hier aanhangen is een combinatie tussen het katholieke geloof en de oude Maya religie. Carin en ik gaan nog even de stad in terwijl de kinderen zich vermaken in het zwembadje. Wat een kleuren en muziek, geweldig. In de avond aan de rivier gegeten met zijn allen. Ook hier waren ze erg blij dat we omzet kwamen brengen. Over het algemeen eet je hier voor 7,50 een prima maaltijd. Overigens wel 3 keer per dag. De middagmaaltijd, de Comida, is het belangrijkst. Het hotel waar we zaten had gelukkig een klein zwembadje, altijd lekker voor de kinderen.

• 07 Augustus 2013 - 07:44

Abram:

Joho, hola,

Klinkt erg goed allemaal.
    Enjoy and have fun!!!

Groet aan je Fries gezelschap.
    Fryslan boppe

Groet,
    Abram

• 07 Augustus 2013 - 21:39

Riet:

Wat een indrukwekkende reis maken jullie! Echt geweldig, de verhalen die we krijgen. Als we jonger waren zou ik het ook wel willen doen. Vraag me wel af of ik durf genoeg had. Misschien wel niet. Heb zo wel eens een zorgjes over Michiel zijn rug....

Liefs van Opoe