Dag 7; Kolem-Jaa - Reisverslag uit Campeche, Mexico van dignus - WaarBenJij.nu Dag 7; Kolem-Jaa - Reisverslag uit Campeche, Mexico van dignus - WaarBenJij.nu

Dag 7; Kolem-Jaa

Door: Carin

05 Augustus 2013 | Mexico, Campeche

Na een heerlijk nachtje zat ik vanmorgen vroeg op de veranda te genieten van de geluiden van de jungle. Vooral de brulapen lieten goed van zich horen.
Na het ontbijt werden de meiden in hun uitrusting gehesen voor de commandotrail. Wij, de ouderen en Cas zijn leeftijd, maakten zich op voor een wandeltocht door de jungle.
De wandeling stond in geen vergelijk met de tocht die we door de jungle in Bali gemaakt hebben. Cas zijn speurend oog zag een vogelspin op het pad en we kwamen de commando's tegen terwijl zij zich aan touwen de waterval lieten afzakken. Helaas waren Sas en Machteld al geweest, maar toch een spectaculair gezicht.
Daarna terug naar onze huisjes waar we ons luierend, lezend in de hangmatten vermaakten.
Machteld en Sascha kwamen drijfnat maar super enthousiast terug van hun trail. Ze waren van watervallen afgedaald door water heen gelopen op touwbruggen naar de andere kant gegaan.
Gelukkig scheen het zonnetje goed en konden schoen en kleren goed drogen.
Toen was het de beurt aan Michiel en Cas voor de canopeetour??.
Zij mochten op 30 a 40 meter hoogte een parcours door de jungle afleggen. Ik had even overgeslagen, veel te heet.
Machteld en Sas zijn later op de middag ook nog gegaan.
Aan het eind van de middag gingen de kinderen nog naar de waterval om daar te zwemmen. Een prachtig gezicht.
Tijdens het avondeten werden we verblijd met een flinke tropische onweersbui, die de hele avond duurde.
Voor Cas een sport om zo nat mogelijk te worden :)
Voor het naar bed gaan weer koffers pakken, zodat we morgenvroeg niet te veel hoeven na te denken.