Dag 16, 17 en 18 Playa del Carmen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van dignus - WaarBenJij.nu Dag 16, 17 en 18 Playa del Carmen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van dignus - WaarBenJij.nu

Dag 16, 17 en 18 Playa del Carmen

Door: Michiel

16 Augustus 2013 | Mexico, Playa del Carmen

Lekker idee om een aantal dagen aan het strand te relaxen. Ons hotel heet ook Playa del Carmen en is lekker klein met een zwembadje in het midden. Maar geen restaurant, en dat is helemaal niet erg, want dan ontbijten we gewoon op het strand. En nog lekker ook! De ober biedt aan dat we de ligbedjes aan het strand mogen gebruiken, en dat klinkt als een goed idee. Uiteindelijk blijven we tot na vijven.... Af en toe een duik in het heerlijke zeewater. Lekker van temperatuur, prachtig van kleur, en gezout zodat je gewoon kan drijven. Tussendoor een drankje en lunch. Dat hadden we wel verdiend na al dat zware werken :-)
In de avond gaan we met het gezin eten; altijd goed voor een tussentijdse evaluatie. Iedereen heeft het erg naar de zin!

De volgende dag gaan we iets heel bijzonders doen. Zwemmen met dolfijnen! Een beetje commercieel, maar wel een hele mooie ervaring. Prachtige beesten. M.n. het door 2 dolfijnen met hun snuit onder je voeten gelift worden tot staand op het water is heel bijzonder. Een afknapper is vervolgens de prijs van de foto's. Gewoon crimineel, dus we moeten het doen met onze eigen herinnering; maar die blijft wel hangen. Aan het eind van de dag nog even strand; ik een lekker massage en vervolgens een potje strandvoetbal tegen Mexicanen. Heel leuk. Vervolgens weer met een deel van de groep gegeten in de drukke en lange winkelstraat. Heel commercieel maar goed verzorgd en met Mexicaanse tintjes, zoals eindelijk de Mariaches.

De laatste dag weer redelijk vroeg uit de veren omdat we met een bus naar Tulum gaan, waar we snel nog een Maya ruïne aan de kust bezoeken, maar met name om te snorkelen. Hier is het op 1 na grootste rif van de wereld, en dus heel veel mooie vissen. Wel erg woelig, dus voor Carin geen feest met haar evenwichtsproblemen. Zijn blijft op de boot naar de horizon kijken. Na het snorkelen relaxen op Paradise Playa, en dat is het ook echt. Prachtig en heerlijk einde van de vakantie.
In de avond hebben we het slotdiner, met niet alleen speeches en cadeaus voor Ruben onze gids, maar ook met het vieren van de verjaardagen van Cas en Aniek, die beiden in het vliegtuig verjaren. Zij worden echt in het zonnetje gezet, en Cas krijgt van de groep een mooi Manchester United voetbalshirt. De koffers zijn ondertussen gepakt, want om 3 uur s'nachts worden we opgehaald.
We rijden naar Cancun waar we om 7 uur vliegen en vervolgens bijna 7 uur ons vermaken op Houston airport, o.a met spelletjes Catan en Skibbo.
We landen om 8 uur vrijdagochtend, en proberen gelijk het Hollandse schema weer op te pakken. Lang daagje, maar dat hebben we graag over voor zo'n mooie ervaring.
We beseffen ons dat we bofkonten zijn, en dankbaar mogen zijn voor zo'n bijzondere ervaring in een boeiend land. Qua ontwikkeling tussen Kenia en Nederland in; en met een enorme diversiteit (en dan hebben wij alleen het zuidelijke deel van Mexico gezien..., waarbij we wel 3000 km hebben gereden). Met aardige mensen en een schitterende natuur, en interessante cultuur. En het concept van zo' n puberreis is ons ook goed bevallen. Dus wie weet nog eens?