Dag 4; op weg naar Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van dignus - WaarBenJij.nu Dag 4; op weg naar Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van dignus - WaarBenJij.nu

Dag 4; op weg naar Tofino

Door: Carin

20 Juli 2011 | Canada, Tofino

Vandaag hadden we een lange rit voor de boeg, zo’n 300 km naar de westkust van het eiland. Een plek waar beren, wolven en oa soort poema’s leven. Hier schijnt ook het surfersparadijs van Vancouver Island te zijn.
Het weer is grauw en grijs wat jammer is maar we zitten toch een groot deel van de dag in de camper.
Onderweg naar Tofino doen we het Macmillan Provincial Park aan/ Het staat ook wel bekend als Cathedral Grove. Het is een oerbos met veel bomen van z’n 800 jaar oud. Ze zijn enorm in hoogte (80m!) maar ook in omvang. De kinderen hadden eerst niet z’n zin maar vonden het toch wel zeer indrukwekkend toen ze eenmaal in het bos liepen. Er wordt door de mens niets opgeruimd of weggehaald. En na de storm van ’97 waar veel bomen ontworteld zijn, is het een mysterieus gezicht. Boodschappen gedaan in Safeway in Port ALberty ,vissersdorpje, dat er bij mooi weer vast beter uitziet.
Als we eindelijk in Tofino aankomen is het weer ons niet echt goed gezind. Het regent behoorlijk. De campsite is gelegen in het Pacific Rim Nationaal Park.
Aan de ene kant is er een prachtig zandstrand met kleine inhammetjes en eilandjes voor de kust en direct hier achter ligt een zeer kwetsbaar regenwoud. Daar staan wij dus in , letterlijk en figuurlijk. Op de campsite wordt gewaarschuwd voor beren en wolven. Overal hangen briefjes wat je moet doen als je er een tegen komt. Dus geen voedsel of afval buiten laten liggen. Sas vindt het wel heel spannend om naar het toilletgebouw te gaan. Over het sanitair gesproken, er is hier alleen een w.c., douchen kan niet op de campsite.

’s Avonds spelen we met elkaar een spelletje hints en gaan dan, nog steeds geplaagd door de jetlag, weer vroeg naar bed.