Banff II - Reisverslag uit Banff, Canada van dignus - WaarBenJij.nu Banff II - Reisverslag uit Banff, Canada van dignus - WaarBenJij.nu

Banff II

Door: Michiel

06 Augustus 2011 | Canada, Banff

Ons laatste vakantiedag begint weer goed: met zon en een heerlijk ontbijtje. Als we stroom hebben dan kunnen we de broodrooster gebruiken zodat we naast yoghurt met Cruesli toch wat lekkerder mogelijkheden hebben. Na de koffie gaan we op pad. We gaan met een gondel naar grote hoogte voor een prachtig uitzicht over Banff en omstreken en lunchen in het Banff Castle. Erg fraai indrukwekkend hotel met ruim 860 kamers en conferentieoord, gelegen aan de Bow River.
Vervolgens Banff in om te kijken naar souvenirs (niet erg succesvol) en om voor Machie een stoer Adidas jack te kopen (Sas was in Vancouver al succesvol) en voor Sas een spijkerbroek. Kleding is hier relatief goedkoop, maar we houden ons in omdat de koffers niet van elastiek zijn. Cas en ik bezoeken nog kort een klein museum waar we alle dieren die in deze regio te zien zijn, kunnen bewonderen in opgezette vorm. Best heel aardig om de verschillen te zien tussen de grizzly en de black bear; tussen de wolf en de coyotte, tussen de big horn sheep en de mountain goat en tussen de vele herte-achtigen (ik twijfel of we de Moose en de Elk nu wel of niet hebben gezien in het echie). Op de campsite stoken we weer een vuurtje, eten we lekker, maken de oudjes (met hulp van Cas) de meisjes weer dik in met klaverjassen, en starten we het pakken van de koffers. Morgen naar Calgary, RV Motorhom inleveren bij Frasier en om 15.30 met KLM de lucht in. Vervolgens landen we rond 8.00 uur op zondagmorgen, dus dat wordt een lange zondag waarin we gaan pogen om wakker te blijven…..
Het was weer een prachtige reis! Daar zijn we erg dankbaar voor.
Maar ons eigen bedje zal zeker lekker liggen….