Dag 8 van Mai Chau naar Hanoi - Reisverslag uit Mai Chầu, Vietnam van dignus - WaarBenJij.nu Dag 8 van Mai Chau naar Hanoi - Reisverslag uit Mai Chầu, Vietnam van dignus - WaarBenJij.nu

Dag 8 van Mai Chau naar Hanoi

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg

30 Juli 2015 | Vietnam, Mai Chầu

Vandaag een reisdaagje, maar ook dat is vakantie. Zeker als je oas om 9 uur relaxed en heerlijk gaat ontbijten en de kids daarna het heerlijke zwembad in mogen plonsen. Zeker vanaf de veranda van het restaurant een prachtig gezicht vanwege de prachtige omgeving van de ecolodge. Na de koffie ook een paar banen gezwommen en daarna onder de heerlijke buitendouche bij de lodge, en de koffer gepakt. Mooi begin van een dag waarin blerk dat toeval niet bestaat. Vanmorgen mijn 2e boek uitgelezen in I-books en de naam van de schrijfster kende ik niet, en in de bus lees ik het Psychologie magazine een stukje waarvan uk denk dat zou de schrijfster van mijn boek gezegd kunnen hebben. Bleek het inderdaad de schrijfster te zijn, Griet op de Beeck. Erg mooi boek overigens: Kom hier dat ik u kus. Maar dit was nog klein toeval.....
De busreis met onze chauffeur en onze gids duurde oom nu ruim4 uur. Het landschap was prachtig maar hij had iets sneller mogen rijden... Weer gestopt bij kraampjes waar vakkundig een varkenshoofd werd afgehakt en op de weegschaal werd gelegd. Daarnaast lagen strak in mandjes de volgende slachtoffers; zowel 2 kleine varkens als kippen. Nog net levend want dan blijven ze vers..... Geen vrolijk gezicht, maar dat is de beestenindustrie in Nederland ook niet. Je zou er vegetarisch van worden... Waarbij de smaak hier echter is; geen plofkip!
Om 15 uur in ons vertrouwde hotel waar Cas en ik onze koffers hadden achtergelaten. Travel light! Direct weer door de stad gaan lopen. Wat een gekkenhuis. Een broodje gekocht bij een Franse bakker, want ook vandaag slaan we de lunch over. Daarna de rust en koelte opgezocht in een luxe koffietent waar we ons voor Vietnamese normen flink laten afzetten. Maar de koffie en smoothies waren wel heerlijk. Zelfs even het nieuws gelezen in Engelstalige Vietnam daily. Na even internetten in hotel weer voortreffelijk gegeten in New Day, ern zeer populaire echte Vietnamees restaurant. Springrolls, chicken noodle soep, fried fish en heerlijke kip. Incl drinken voor 20 euro klaar. De 5 drankjes in de middag waren duurder...... Sascha is weer aan de dunne, dus die wilde naar bed, en wij nadat we nog 2 voetbaltenyes hebben gescoord, naar een leuk koffietentje voor een kop thee en Vietnamese koffie. En natuurlijk een potje klaverjassen. Loopt er een meisje naar het toilet en ik denk "die ken ik". Nu had ik vorige werk mijn oude BCC collega Peter Brussel aan de lijn omdat ik commissaris ben bij de BAS groep en we hem recent benoemd hebben als interim algemeen directeur. Ik vertelde dat we naar Vietnam gingen en toen vertelde hij dat zijn dochter Anouk met haar vriend daar een week later heen ging..... En laten zij nu net aangekomen zijn en in hetzelfde tentje wat drinken. Gezellig bijgepraat. Anouk heeft nog bij ons stagegelopen en rond het overlijden van haar zus Myrna hebben we ook regelmatig contact gehad. Ook bizar: Myrna en haar vriend Robbert kwamen we in Nieuw Zeeland tegen, ern half haar voordat kanker werd geconstateerd. Ramon en Anouk waren afgelopen vrijdag verloofd en gaan ook 3 weken op pad, waarvan de laatste dagen Cambodja. Had ik achteraf ook interessant gevonden.
Morgen vliegen er halverwege de dag baar Hue, de oude keizerstad. Dus weer uitslapen.

  • 30 Juli 2015 - 20:56

    Rob En Ria:

    een leuk verslag. Weer een hoop indrukken opgedaan. Wel weer een toevallige ontmoeting,
    Sas sterkte met je buik, hoop dat het snel over is.

  • 30 Juli 2015 - 21:17

    Riet:

    Wat geweldig, weer een nieuw verhaal. En...toeval bestaat niet, zeggen ze. Ik zag hier ook een boek liggen van Griet.
    Hoe is het met de buik van Sascha?
    Lekker bed hebben jullie!
    Vandaag naar Zuiver en wie kwamen we daar tegen? Jan en Ineke. Was geen toeval.
    Goede reis!

  • 31 Juli 2015 - 13:36

    Wim:

    Blijft geweldig interessant, wat een land
    93 miljoen inwoners.
    Ik vroeg je over spreken ze Frans ?
    Ik meende me te herinneren dat het een Franse kolonie was.
    Opgezocht en dat klopt: in 1946 onafhankelijk geworden samen met Laos en Cambodja.
    Een goeie reis verder.

  • 31 Juli 2015 - 18:09

    Esther:

    Wat een geweldige reis! Wat een indrukken, prachtige plaatjes, maar ook een wereld van verschil met "onze" wereld.......dat geeft weer stof tot nadenken en dat is niet verkeerd:)! Heerlijk dat jullie zo met elkaar genieten, blijf de mooie momenten sparen en wat leuk dat jullie ons zo laten meegenieten. Sas, hoop dat je snel weer opknapt!

  • 12 Januari 2016 - 19:00

    Jacqueline (werk Michiel):

    Ohoh, ik lees Nieuw Zeeland en ik ben gelijk verkocht, haha!
    Jaja, ik ben jullie verhalen aan het lezen, nadat ik alle foto's al eerder had bekeken.

    Groetjes,
    Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Mai Chầu

Actief sinds 22 Okt. 2008
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 129883

Voorgaande reizen:

22 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Goodmorning Vietnam

28 Juli 2013 - 18 Augustus 2013

Mexico met Djoser junior

11 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Canada

24 Oktober 2008 - 20 December 2008

Familiereis 2008

Landen bezocht: