Dag 6 Op weg naar Strathcona national park - Reisverslag uit Strathcona Park, Canada van dignus - WaarBenJij.nu Dag 6 Op weg naar Strathcona national park - Reisverslag uit Strathcona Park, Canada van dignus - WaarBenJij.nu

Dag 6 Op weg naar Strathcona national park

Door: Carin

20 Juli 2011 | Canada, Strathcona Park

Al worden we wakker met wat druppels op onze camper, het is toch droog. We ontbijten buiten en lopen na het ontbijt nog even het strand op. Het is echt een regenwoud waar we de weg naar het strand doorheen gaat. Het is broeierig warm en er groeit van alles. Als we op het strand aankomen is het hebben we een prachtig vergezicht van strand , rotsen, eilandjes en als we ons omdraaien op de rotsen het regenwoud. Erg bijzonder.
Sas staat natuurlijk als eerste op de rotsen en wij volgen ook. Als we om de rotsen heen lopen worden we verrast door kleine poeltjes met reuze mosselen (volgens Cas, eendenmosselen) en prachtige paarse en oranje zeesterren van zeer groot formaat. Dit land blijft je verrassen.
Daarna toch maar op pad naar het Strathcona National Park, een rit van toch weer zo’n vijf uur. We moeten zorgen voordat we het park inrijden dat we genoeg proviand hebben en dat de tank goed gevuld is. Ben beneuwd wat we daar aantreffen.
Na een flinke rit en met de eindbestemming binnen handbereik zetten we onze camper aan een meer en trekken de kinderen hun zwemkleding aan. Zo zitten we heerlijk in de zon met een prachtig uitzicht op meer en bergen. Na het laatste half uurtje komen we op de campsite aan. Deze ligt aan het meer, er zijn alleen houten hokjes met een gat in de grond en een waterpomp. De eigenaar van de campsite brengt ons wat hout en dan kan het feest echt beginnen. Cas en Sas zijn pyromaantjes in de dop, maar we hebben wel een prachtig vuurtje. Wijntje en e-reader erbij en het kan niet meer stuk.