Dag 17 Op weg naar Jasper National Park - Reisverslag uit Jasper, Canada van dignus - WaarBenJij.nu Dag 17 Op weg naar Jasper National Park - Reisverslag uit Jasper, Canada van dignus - WaarBenJij.nu

Dag 17 Op weg naar Jasper National Park

Door: Michiel

03 Augustus 2011 | Canada, Jasper

(NB.We schrijven dit alweer 4 dagen later als we buiten in het zonnetje voor het postkantoor in Lake Louise zitten. De laatste 3 campings hebben geen internet, vandaar.)

De ochtend lekker relaxed begonnen. Heerlijk weertje. Sascha en Cas zijn nog een uurtje gaan kayakken. Om 11.00 uur moesten we van de camping af. Ondertussen zijn we bedreven in het lozen van het afvalwater en het bijtanken van water. Ook alle apparaten zijn weer van stroom voorzien, want de volgende 4 nachten doen we het zonder. Alhoewel diverse USB-aparaten gewoon al rijdende worden opgeladen. We genieten ook af en toe van de eigen muziek via de autoradio met de lang geleden in San Francisco gekregen Monster FM transmitter. Ik vraag me af of dat ondertussen ook in Nederland legaal is. In Clearwater slaan we nog even flink proviand in, gewaarschuwd door een Hollandse buurman voor de hoge prijzen in Banff en Jasper. Met een wagen vol geladen op pad. Op de route was nog een River Bear Safari, maar omdat we al wat laat zijn en vol vertrouwen zijn dat we in Jasper of Banff nog wel beren op de weg tegen gaan komen, laten we dit rechts liggen. Als we daar maar geen spijt van krijgen… Onderweg weer prachtige landschappen. Continu langs rivieren en meren. En bergen. O.a. Mount Robson, de hoogste berg in deze regio met zo’n 4000m. En het mooie met een camper is dat je gewoon af en toe even stopt, en even een broodje smeert of kop koffie zet. Aangekomen bij het National Park Jasper (waar je ook echt entree voor betaald) zien we dat het druk is. Bijna alle campsites zitten vol. Het schijnt een Canadees lang weekend te zijn. Bij onze Whistler camping op de Whistler berg (zo compenseren we een beetje dat we niet in het wintersportoord Whistler, bij Vancouver, vorig jaar centrum van de Olympics, zijn geweest) aangekomen staan we zowaar een half uur in de rij. Een mega grote camping, met helaas geen firepit. Dus deze keer geen vuurtje gestoken. In de avond ben ik nog naar een bijeenkomst gegaan over wat er allemaal in de regio te doen valt. Noord Amerikaans goed geregeld. En nog een pot klaverjassen met de meiden.