Dag 8 Op weg naar Port McNeil - Reisverslag uit Port McNeill, Canada van dignus - WaarBenJij.nu Dag 8 Op weg naar Port McNeil - Reisverslag uit Port McNeill, Canada van dignus - WaarBenJij.nu

Dag 8 Op weg naar Port McNeil

Door: Michiel

20 Juli 2011 | Canada, Port McNeill

Vandaag naar de oostkust; weer zo’n 3 a 4 uur rijden. Onderweg nog een wandeling gemaakt langs een zalmrivier gelopen. Helaas geen zalm gezien. Vervolgens naar Campbell City (Salmon city of the World”) en hier met de voet het veer over naar een van de vele mooie eilanden tussen het vaste land en Vancouver Island: Quadra Island. Ongetwijfeld groter dan Texel, maar er wonen maar 2700 mensen, waaronder een Hollander uit Noordwijk van een jaar of 65 die we ontmoeten op een terras. Hij was op 16 jarige leeftijd in 1963 geëmigreerd. De vlucht tot Montreal werd door de Nederlandse Staat betaald; vanaf daar naar Vancouver moest hij zelf betalen. Sinds 1977 woont hij op dit eiland. Leuk.
Vervolgens een Walmart bezocht voor de noodzakelijke boodschappen en ene honkbalknuppel. Een Walmart – met afstand het grootste bedrijf ter wereld- bezoeken hoort natuurlijk bij een bezoek aan Noord Amerika. Vervolgens 200km naar het Noorden. We zitten nu bijna 500km van Victoria vandaan. Vancouver Island is dus groter dan Nederland. Voor we de campsite bereikten nog even een leuk dorpje op het water bezocht: Telegraph Cove. Hier aanschouwd hoe een zelf gevangen zalm wordt ontleed. Best groot die zalmpjes.
De campsite Cluxewe ligt aan het water. We hebben een bizar mooi plekje, direct aan het strand, met een ongelooflijk uitzicht. Omdat Carin een beetje grieperig is, eten we een heerlijke vis in het klein restaurantje. Ja, het is een camping waar je zoiets hebt, en zelfs stroom, water en douches. Erg fijn. Want een aantal apparaten waren leeg, en de geur in de camper werd er ook niet fijner op :)