Eerste dag Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van dignus - WaarBenJij.nu Eerste dag Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van dignus - WaarBenJij.nu

Eerste dag Vancouver

Door: Michiel

13 Juli 2011 | Canada, Vancouver

Vroeg wakker worden heeft zo z'n voordelen: gelijk maar even een verslag maken van de eerste dag. Tegelijkertijd lekker het Tourjournaal op. Leve het internet en de I-phone.
Gistermorgen naar het aquarium gelopen in het Stanleypark. Schitterend aquarium, met mooie dolfijn en Belugua shows. En een gave 4-D film met geinige effecten. Of zoals Cas het zei: "Geniaal". Na weer een best vette lunch bij de pizzeria - het ontbijt was ook best zwaar met ei, spek en pannekoeken - fietsen gehuurd. Met helm. En Cas in zijn zwarte wieleroutfit; we noemden hem Andy Schleck.
Mooie tocht gemaakt om het Stanleypark heen, langs het water (half rondje). Dit park is een van de grootste stadsparken in Noord Amerika. Af en toe attracties bekeken, zoals oude totempalen, maar ook lekker op een strandje gezeten. Toen we langs een giga zwembad kwamen aan de oceaan, en toevallig de zon begon te schijnen, zijn we in het hotel zwemspullen gaan halen, en hebben we lekker gezommen. Na het inleveren van de fietsen heerlijk gegeten in een mooi restaurantje, waar we normale hoeveelheden kregen.....
Overigens stond er een bord voor het restaurant "Valet parking 7$; hybrid and electric cars for free". Vancouver is een behoorlijk groene stad. De Prius is de meest verkochte auto, en ook in het aquarium werd uitgebreid over global warming gesproken. Ook niet heel gek natuurlijk, als je over de Arctic praat, waar het ijs wel heel hard wegtrekt. Leuk om te zien. Ook opvallend: heel weinig amerikaanse auto's. Wellicht toch een beetje afzetten tegen grote broer? Gelukkig wel Starbucks!, want daar sluiten we en beginnen we de dag. Vandaag pakken we de big bus, en moeten we gaan shoppen. Lang leve de meiden.