En weer een mooi reisdaagje - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van dignus - WaarBenJij.nu En weer een mooi reisdaagje - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van dignus - WaarBenJij.nu

En weer een mooi reisdaagje

Door: Michiel

30 November 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vandaag eerst in de buurt van Murchison over een hele lang hangbrug gelopen, boven een prachtige rivier tussen de grote groen bedekte bergen. Daarna een wandeltocht gemaakt naar een waterval. De tocht was behoorlijk modderig, dus daarna nog even naar de rivier om de schoenen te spoelen. Toen verder door de "middle of nowhere", continue langs de rivier door de dalen. Waarbij het landschap weer schitterend was en in de buurt van Hanmer Springs waar we nu geland zijn, fors veranderede. Geen smalle dalen en groene heuvels, maar brede dalen en ruwe bergen. Hoe kan je dat nu omschrijven of vastleggen? Overigens is dat heerlijk rijden, die goede glooiende wegen met lekkere bochten.
We zijn weer op een Top10 camping beland waar we een "self contained unit" huren, m.a.w. voor 60euro een klein huisje met alles erop en eraan. En voor de kinderen (en dat is het voordeel van de campings) ook ruimte om te spelen en een speeltuin. En we konden ook weer even wassen. Aan het eind van de middag nog een potje gemidget golfd. Kwam mijn golfles toch nog van pas... Morgen gaan we eerst in de ochtend naar de Springs; heet water baden, met gelukkig ook wat glijbanen erbij. Daarna door naar Kaikoura, waar we dan echt een paar nachten gaan blijven, en hopenlijk ene paar walvissen en dolfijnen kunnen spotten. Hoepnlijk eerst een goede nacht, want dat was gisteren niet geweldig. Ten eerste omdat ik voor het eerst in 5 weken TV heb gekeken: Casino Royal, een Bond-film van vorig jaar. Maar ook door het bed, en de jeuk van de vele beten van de zandvliegen. We hopen die in aan de oostkust niet meer tegen te komen. Wat een pokke-beesten. Klein maar niet fijn.

• 30 November 2008 - 11:33

Jacqueline Schip:

ha lieve buren,

Even een teken van leven uit de snoeklaan.heb nog niet alle verhalen gelezen,maar het is echt geweldig zo'n reis.Nog van harte gefeliciteerd met de dames! Het is wel stil zonder jullie en kijken er weer naar uit jullie te zien.Geniet van alle indrukken en tot spoedig, liefs van alle Schipaanboorden

• 30 November 2008 - 12:15

Familie Lemmers:

Tja, je eigen bed slaapt natuurlijk toch het allerbest! Fijn om af en toe ook op een camping te komen, de was draait natuurlijk ook gewoon door! En voor de kids lekker speelgelegenheid!

• 30 November 2008 - 12:41

San En Enno:

Dat lijkt me echt zo geweldig; de ruimte, de landschappen, de natuur...Het lijkt me dat je je ogen uitkijkt! Ik ben benieuwd naar jullie foto's!
    Groeten, San.

• 30 November 2008 - 22:38

Opa Wim:

Dat is toch te gek.
    Wat een pokke beesten.
    Maar de boventoon is positief.Wat een reis.Ik heb Riet voorgesteld ook naar Bali en Nw.Zealand te gaan.Hier is alles goed. Maandag ga ik 4 dagen voor Wilco naar Marbella om e.e.a. te regelen.Goeie reis en wees voorzichtig
    gr.
    Wim

• 01 December 2008 - 12:00

Willem:

Hoi Michiel, ik begin je te missen bij Thea Hoogervorst. Leuke verhalen allemaal, hoor. Lot heeft me de site gegeven. Toen ik in NZ was ben ik gaan Jetboaten, dat was erg spectaculair. De geisers zijn natuurlijk ook niet te missen natuurlijk. Heel veel plezier nog allemaal. Groet Willem & de rest.

• 01 December 2008 - 14:24

Groep 6c:

hoi sas,
    we zijn bezig met een schilderij met lichjes.
    met het thema sintterklaas.
    we zijn bijna klaar met het werkstuk! jij ook?????
    we hebben nieuwe boekjes in de klas:Cat in hat en Fox in sox.
    wij hebben met oost-indische inkt gewerkt en ook met houtskool.

groetjes groep 6c