Trip naar en in Sanur - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van dignus - WaarBenJij.nu Trip naar en in Sanur - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van dignus - WaarBenJij.nu

Trip naar en in Sanur

Door: GD

04 November 2008 | Indonesië, Batavia

Het is kwart over 8 op donderdagavond, en Machie en ik zitten naast elkaar op 2 computers in het hotel. De teller loopt. Machteld zit op hyves, te hopen dat er iemand on line komt, en ik ben er achter dat Obama heeft gewonnen (halejulah) en dat Feyenoord met 4-0 heeft gewonnen ( 2 * hallelujah). Zo maar even de jakarta Post lezen over de verkiezingen in de US.
We zitten in Sanur, een vrij toeristische plek aan de zuid-oost kant van Bali; vlak bij de hoofdstad Denpasar en vliegveld. Het zit hier vol met oude Aussies, dus een een beetje Benidrom (maar dan veel fraaier) maar het hotel is weer prima, mn de ligging aan het strand, met ook het zwembad hierbij. Net weer heerlijk op het strand zitten eten, in een heel romantisch hutje, met een potje Yahtzee toe.
De reis van Lovina naar Sanur was weer prachtig: veel mooie natur (waaronder mount Batur en een vulkaan), 2 oude tempels, en zeer indrukwekkend, te gast bij 3 zeer arme families. Voor de kinderen erg verhelderend om te zien hoe hier geelfd wordt. Opa sliep bijvoorbeeld in een vies hok van 2 bij 2 waar ook gekookt werd. Ik vond het bijna Keniaans. Machteld noemde dit vanavond tidjesn het eten als een van de dingen die ze zeker zou onthouden van onze weken Bali. Vandaag lekker rustig aan gedaan. We wat geshopped (ik blijf het een veselijk woord vinden); o.a. zwembrilletjes en een schilderij voor boven de bank. Opgerold in de koffer: moet net passen.....
Daarnaast met een boot met glazen bodem gevaren, en naar de koralen en vissen gekeken. Nu bleek hoe ontzettend verwend we al weer zijn: we vonden er niet veel aan. De koraalsnorkeltocht die we van de week hadden was dan ook wel heel bijzonder. De meiden hebben prachtige vlechten in het haar gekregen, en vanmiddag mocht ik helpen met het huiswerk. En weer een beetje lezen. Carin heeft weer een boek uit het hotel te pakken. Is een mooi systeem: wij laten onze boeken achter als ze uit zijn, maar anderen doen dat ook. En zo lezen we nog lang en gelukkig. Over lang en gelukkig gesproken: morgen is Sascha jarig. Felicitaties mogen hieronder. Zaterdag gaan we naar KL. Wel gek dat je na zo'n mooie vakantie niet naar huis gaat, maar weer verder trekt...... Gegroet!

• 04 November 2008 - 15:50

Marlies:

Lieve allemaal,

De verhalen blijven boeien. Blijven schrijven dus om ons in het grijze Nederland mee te laten genieten met jullie ervaringen.
    Machteld beterschap.

Liefs Marlies

• 04 November 2008 - 18:08

Vanhalewijnfamily@ho:

hoi lieverds,wat geweldig leuk om zo over jullie schouder mee te kunnen kijken!en wat een geweldige dingen doen jullie,hoe onvergetelijk en stoer dat jullie dit doen.We leven helemaal met jullie mee,heerlijk genieten en tot de volgende keer!!veel liefs jacky en co

• 04 November 2008 - 18:31

Theo En Joke:

Indrukwekkende verhalen.
    Heel leuk om jullie reis zo te volgen.
    Groetjes en nog veel reisplezier toegewenst.
    Theo en Joke

• 04 November 2008 - 19:14

Riet:

Altijd weer spannend of er nieuws is en ja, er was weer een verhaal. Hoop dat jullie dat volhouden. Nu al zoveel indrukken. Geniet Carin ook een beetje, of veel, ondanks het juf spelen? Fijn dat Machteld weer beter is!
    Veel liefs,
    Oma Rietje

• 04 November 2008 - 19:20

Sanderijn:

Dat is wel één van mijn wensen...dolfijnen in de vrije natuur spotten! Gelukkig heeft Machteld dat wel mee kunnen maken?! De opertatie van Enno is goed verlopen, hij is er beter aan toe dan de vorige keer. Waarschijnlijk mag hij vrijdag naar huis!
    Groet van San.

• 04 November 2008 - 20:18

Rob En Ria:

Lieve allemaal,
    Zo te lezen genieten jullie volop. Het zal wel moeite gaan kosten om alle indrukken een plaats te gaan geven. Aantekenboekjes en dagboeken vol. We blijven het uiteraard volgen. Tante Co en Oom Bertus houden wij met uitdraaien op de hoogte. Ook hebben wij voor hen de foto uitgeprint.
    Groetjes, Rob en Ria.

p.s. Eric zal het niet melden neem ik aan, maar Feyenoord heeft zondag met 0-4 gewonnen .

• 05 November 2008 - 12:05

Alyssa Gomes:

he haantjes alvast
    gefeliciteerd

• 05 November 2008 - 18:24

Anouk:

Hi Cas,
    Het is leuk om over je reis te lezen. En de foto is echt mooi. Hij hangt naast de deur van de klas.
    Wij hebben vandaag gevoetbald en zitten nu in een nieuw team. Ik zit bij Joep, Stijn en Kees. En weet je? De beker voor de vorige periode werd uitgedeeld. En jouw team had 'm gewonnen! Dus vier maar een feestje.
    Ik zal snel weer kijken of je iets nieuws schrijft.

Groetjes,
    Anouk

• 05 November 2008 - 21:40

Opa Wim:

Dat gaat goed in Indonesie.Hier ook alles wel.Alleen heel grijs weer.Is Sascha er toch ook bij?We lezen zo weinig over haar.
    Donderdagavond ZWO over o.a.een kindertehuis in Jogjakarta.GD:ik sms nog wel.Groeten Wim

• 06 November 2008 - 15:39

Marjan En Henk Jan :

Lieve Sascha,
    van harte gefeliciteerd met je 9e verjaardag!!!
    een ontzettend dikke zoen van Henk jan marjan tobias gijs en jet!!!
    veel plezier!

• 06 November 2008 - 15:59

Zus Mieke:

Lieve allemaal,

geweldig om jullie zo te volgen.
    Sas, drie dikke smokken van ons allemaal.
    Genieten, maar ook blijven verwonderen!!!

Groetjes,
    Mieke

• 06 November 2008 - 16:31

Opa Wim En Oma Rietj:

Lieve Sascha, Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Dat wordt vast een verjaardag om nooit te vergeten, 9 jaar en op Bali. We hebben het al gevierd maar wij gaan het samen ook nog maar eens vieren. Wat leuk van de vlechtjes!
    Dikke kus,
    Opa en Oma

• 07 November 2008 - 20:16

Feline:

he mach,
    hoesty ik geloof dat je het wel naar je zin hebt
    vet dat je op olifanten heb gereden
    gefeliciteerd sacha en mach jij ook elvast!
    groetjes feline iris en de rest van mijn gezin