Zuidereiland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van dignus - WaarBenJij.nu Zuidereiland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van dignus - WaarBenJij.nu

Zuidereiland

Door: GD em Machie

24 November 2008 | Nieuw Zeeland, Taupo

Na een onrustige nacht met een stormachtig windje (en dan denk ik gelijk aan de overtocht) toch nog lekker buiten ontbeten. De koffers zijn weer gepakt en nu op naar het zuidereiland. Als we de verhalen moeten geloven is dit nog mooier dan het noordereiland, wat al zo ontzettend mooi was. We hebben voor de eerste twee nachten een huisje op een camping geboekt, met twee slaapkamers. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Op het moment dat de boot ging varen begon het te regenen. Jammer want het uitzicht was prachtig. Het is drie uur varen. Je moet een uur varen om uit de baai van wellington te komen. Je komt dan op open zee en dat was te merken. Na nog een uur varen bereik je de malborough sounds en dat is werkelijk prachtig. Door de regen was het zicht niet optimaal. Je moet dan nog een uur door de sounds varen en dan ga je in Picton aan land.
Nog even iets over de sounds. Deze zijn ontstaan door een combinatie van veranderende zeeniveau's, kantelen van de landmassa's in noordelijke richting en bewegingen langs de breuklijnen in dit gebied en dat heeft de overstroming van de zee veroorzaakt.
We hebben nu een auto waar de bagage gelukkig goed in gaat. Het rijdt een stuk comfortabeler dan de camper.
Het huisje op de camping is helemaal goed. Nu alleen het weer nog. het stormt en regent en dat doet het waarschijnlijk morgen ook nog. Jammer want de omgeving moet prachtig zijn. Woensdag gaan we richting Nelson en dan naar de Golden Bay. Dan is het plan om het binnenland in te trekken om daarna aan de oostkust bij Kaikura walvissen en dolfijnen te spotten.
WE zullen zien of het gaat lukken.
Groetjes en een leuke sinttijd.

Carin

Voor groep 3
Ik heb gelezen dat jullie al in kern 4 zijn. Dat gaat snel. De schooltjes hier zijn niet zo groot en de kinderen worden vaak met de schoolbus naar school gebracht omdat ze te ver weg wonen. De kinderen hebben ook allemaal een schooluniform aan. Als je de kinderen ziet lopen viel het ons op dat veel kinderen op blote voeten lopen. (ook grote mensen trouwens)
Heel veel plezier en doe Sinterklaas de groetjes van mij.

Juf Carin

• 24 November 2008 - 16:45

Riet:

Was op de computer bezig en toch maar even kijken op de weblog. Jawel! Weer een bericht. Hopelijk knapt het weer snel op. Het is hier 2 graden, brrr.
    Veel plezier verder en allemaal de groeten,
    Riet

• 24 November 2008 - 17:58

Brigitte:

Hallo allemaal,

Hier is het koud met zelfs af en toe sneeuw. Groep 3 gaat goed. We gaan heel hard en iedereen doet zijn best. Sinterklaas doet jullie ook allemaal de groeten. Hij heeft het erg druk. Geniet er nog even van. Carin, kan ik gewoon naar je eigen mail adres mailen? Groeten Brigitte