Goodmorning Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van dignus - WaarBenJij.nu Goodmorning Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van dignus - WaarBenJij.nu

Goodmorning Hanoi

Door: Michiel

23 Juli 2015 | Vietnam, Hanoi

Woensdag ochtend 11 uur stond de taxibus voor de deur. Erg druk op Schiphol, maar natuurlijk ruim op tijd om onze nooduitgangstoelen van China Southern airlines in te nemen. Bijna 11 uur vlucht naar Guangzhou, mega grote stad in Zuid China. We vliegen door de nacht heen en voor hen die moeilijk slapen in het vliegtuig betekent dat een erg lange dag, maar wel een waar veel films zijn gekeken. Na 3 uur wachten, de overstap op een kleiner vliegtuig naar Hanoi. Daar opgepikt en naar een leuk familiehotelleltje gebracht midden in het oude en erg hectische centrum. Maar prima airco en geluidsisolatie. Toch maar even 2 uur powernap gedaan en om 15 uur de stad in gewandeld. Een wirwar van winkeltjes, straatverkopers en met name brommers en scooters. Het lijkt onmogelijk om over te steken, maar je moet gewoon gaan en dan rijden ze gewoon om je heen.
Lekker wat gedronken op een terras bij een klein meertje, worden we aangeschoten door een alleraardigste man die daar net vrouw en 10 jarige dochter zit en die heel graag Engels met ons wil praten. We schuiven de tafels tegen elkaar en er worden vele foto's gemaakt. Na weer even relaxen in hotel naar een theater waar een waterpoppenvoorstelling werd gehouden. Lastig om de ogen open te houden, maar erg leuk. Daarna een restaurantje op aanraden van het hotel, dus echt Vietnamees, hartsikke druk, ieder hoekje van het gebouw wordt gebruikt. De snoeren hangen overal langs, over en onder om de blowers en licht te voorzien van stroom. Wij zitten op het balkon met uitzicht op de straat waar het terras zich ook uitbreidt. We hebben er heerlijk gegeten ( met stokjes) 4 gangen voor 5 euro, inclusief drank. Nu vroeg naar bed, en morgen de stad verder ontdekken.

• 23 Juli 2015 - 17:26

Rob En Ria :

Wat hebben jullie al veel gezien in zo,n korte tijd, veel plezier verder.

• 24 Juli 2015 - 09:45

Marlies:

Klinkt goed en zo herkenbaar!
    Erg leuk om te lezen en zo mee te reizen door Vietnam.
    Geniet ervan.

• 24 Juli 2015 - 12:11

Riet:

Goed begin! Bijzonder, zo'n verhaal over mensen die graag Engels willen praten met je en dan al die snoeren enz. Was vroeger in Spanje/Portugal een beetje zo.
    Inmiddels al een beetje bij geslapen. Was wel een lange reis!
    We genieten mee.