Op naar nieuw zeeland - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van dignus - WaarBenJij.nu Op naar nieuw zeeland - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van dignus - WaarBenJij.nu

Op naar nieuw zeeland

Door: Carin

10 November 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve allemaal

Terwijl de rest aan het zwemmen is, speel ik voor schatbewaarder in de lobby van het hotel. dus is er even tijd om een stukje te schrijven. Twee dagen Kuala Lumpur, erg leuk maar wel vermoeiend. Het is een drukke stad en het is ongeveer 33 graden. Gisteren zijn we naar de twin towers geweest. We hadden geluk dat er nog kaartjes waren en zo konden we om 18.15 uur naar boven. Je mag maar tot de brug tussen de twee torens. Deze is 170 meter hoog. Leuk om zo over de stad te kijken. Onder de towers is een enorm grote luxe shopping hall. Je kijkt je ogen uit, er is airco dus zelfs de mannen vinden het geen straf. Als we weer naar buiten willen gaan regent het gigantisch. Aangezien het er niet naar uitziet dat het minder wordt kopen we maar een paraplu en voor de kinderen een vuilniszak (zo noemen ze het zelf).

's Avonds eten we in het hotel. Voor Machteld komt het personeel al zingend happy birthday met een taartpunt. Leuk hoor, zo voelt ze zich wel heel erg jarig.

Vandaag 10 november.
We nemen een taxi naar china town. Een totaal andere wereld dan die rondom ons hotel. Er zijn overal kleine winkeltjes (stalletjes) op straat en in de markthal zijn we er getuige van dat de kippen hun nek wordt omgedraaid. Niet zo'n lekker gezicht. Vanuit China town lopen we via een wijk waar de invloed van de engelsen nog goed zichtbaar is naar de K.L. tower. Het is verder en heter dan we denken en we komen bezweet aan. Maar gelukkig ook in deze tower is airco. We gaan nu naar eeen hoogte van 307 meter. en hebben wederom prachtig uitzicht. We consteren gelukkig ook dat ons hotel niet zo ver weg meer is. Na deze grote hoogte lopen we (fors klimmen en dalen) terug naar ons hotel. Een lekkere douche doet wonderen.

De taxi rijdt nu voor dus gegroet allen.
Wij gaan nu naar nieuw zeeland.
Tot gauw

Carin

• 10 November 2008 - 12:01

Michiel:

Vanuit Starbucks Kuala Lumpur Airport: we hebben wat foto's her en der geplaatst. Gaan nu even op internet campings zoeken in de buurt van Auckland

• 10 November 2008 - 12:01

Rob En Ria:

Als jullie dit lezen zijn jullie inmiddels in Nieuw Zeeland aangekomen. Het zal wel een andere wereld zijn dan op Bali. Geniet er van, we horen het wel. De foto's zijn leuk en goed overgekomen.

rob en ria.
    p.s. voor Michiel en Cas Feyenoord - Utrecht 5-2.

voor Carin: Ajax -Sparta 5-2

• 10 November 2008 - 13:13

Hanneke:

wat een leuke foto's alleen ik weet iet of jllie zo erug knnen komen in nederland bha wat zijn jullie bruin. hier is het koud en regen. ik weet het niet cas en michiel maar sindsjullie weg zijn heeft feyenoord al 2 keer gewonnen. veel blezier bij de kiwi's
    groetjes hanneke

• 10 November 2008 - 13:35

San En Enno:

Leuke foto's! Meiden, wat staan die vlechtjes jullie leuk...hoe lang kan je ze laten zitten?
    We wensen jullie een goede voortzetting van jullie reis, nu in Nieuw Zeeland!

• 10 November 2008 - 20:56

Marlies:

Wat zien jullie er goed uitgerust uit. Nu weer wat uurtjes tijdsverschil overbruggen (weer even wennen) en dan zitten jullie echt aan de andere kant van de wereld.

Veel reisplezier verder. Liefs Marlies

• 10 November 2008 - 22:39

Riet:

Carin,
    Gezellig, je verhaal over K.L. En we hebben nu ook een aantal foto's gezien. Wat een mooie vlechtjes. Ik heb ze niet geteld...
    Hoop dat Nw. Zeeland ook goed zal zijn!
    Liefs voor allemaal,
    Riet

• 11 November 2008 - 08:15

Esther Lemmers:

Hi Carin,

Leuk ook een berichtje van jou te lezen.
    De foto's zijn geweldig, heerlijk aan de coctails!!
    Hier stormt het...Geniet maar van de warmte en alle indrukken.

• 11 November 2008 - 17:33

Frans (Buurman):

Hallo Buurtjes,
    Ik zie en lees dat het jullie erg goed gaat, veel nieuwe indrukken en ongetwijfeld veel plezier. Gaat zo voort.

Michiel,
    even een zakelijk berichtje aan jou, ik weet niet of het een primeurtje is, maar je nieuwe werkgever heet inmiddels Detailresultgroep N.V.
    Zo even is bekent geworden dat Dirk gaat fusieren met Deka totaal 187 winkels. Dus rust maar goed uit alvast.

Groetjes aan allen,

Frans

• 11 November 2008 - 18:15

Jaap:

hallo lieve nichtjes ..zoals gewend ben ik te laat ...maar natuurlijk nog gefeliciteerd met de verjaardagen ..
    en voor Cas met feyenoord gaat het weer wat beter dus ze worden nog wel kampioen dit jaar

• 11 November 2008 - 21:51

Henk Jan En Marjan:

Leuk om iets van Maleisie te horen en te zien. Geweldige foto's', lijkt wel op een reclame van blue band of verzekeringsmaatschappij met al die gelukkige mensen.

Vandaag in het nieuws dat Dirk van den Broek en Dekamarkt samengaan. Blijkbaar gaat het leven in Nederland gewoon door. Geniet ze.

• 13 November 2008 - 23:02

Hester En Roland:

Beste Mensen,

Nou het blijft natuurlijk genieten blazen al die ervaringen en verschillende indrukken die jullie telkens weer op doen. We krijgen er hier de kriebels van en hebben van de week de open dag van Djoser reisorganisatie bezocht. Ook al van die mooie en uitgedokterde reizen gezien. (verder kwamen we niet hoor). Mooi om dan jullie verhalen weer te lezen. Onze neef zit nu in Suriname en heeft ook al van die schitterende verhalen. BLIJF GENIETEN IN GOEDE GEZONDHEID.
    Hier in het kikkerlandje raast alles door zoals gebruikelijk. Crisis of niet. Tot de volgende x