Dag 24 Ho Chi Min city en slot - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van dignus - WaarBenJij.nu Dag 24 Ho Chi Min city en slot - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van dignus - WaarBenJij.nu

Dag 24 Ho Chi Min city en slot

14 Augustus 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vandaag een relaxed dagje ter voorbereiding op de reisdag morgen. Dus na 9 uur uitgebreid ontbijt, incl. Fried egss, double sided please. Vervolgens naar het oorlogsmuseum. Erg indrukwekkend, en hoewel enigzins propagandistisch, geeft het wel een goed inzicht in deze afgrijselijke oorlog. Heel veel foto's, waarbij veel gruwelijke, met bijzondere verhalen erbij. Natuurlijk ook wapentuig, maar dat is het minst interessant. De oorlog heeft 3 mio Vietnamezen het leven gekost. Ongelooflijk hoe vriendelijk ze toch tegen westerlingen zijn.
Vervolgens nog wat soevenirs gekocht en Cas en ik hebben eindelijk de riksja genomen, en werden vervolgens een beetje opgelicht; we werden ver van onze bestemming afgezet

Hebben we toch nog 1 negatieve ervaring met Vietnamezen. Daarna een broodje bij de bakker, en terug naar het hotel voor een paar uur relaxen bij het zwembad. Na een juice in de stad, om 18 uur naar de AO show in het oude Opera house. Prachtige show met veel cultuur verwerkt in een moderne mix van acrobatiek en dans. Echt heel gaaf. Vervolgens had Cas op de vooravond van zijn verjaardag een restaurant uitgezocht, een hippe tent met life muziek, waar gewoon pizza gegeten kon worden. De kids zijn wel een beetje klaar met rijst en noodles. Waarbij Carin en ik nog steeds genieten van de heerlijke. Vietnamese keuken, en met name Carin eigenlijk nog helemaal niet naar huis wil. Het is vrijdagavond en het centrum van de stad is overvol. Met onze lengte blijven we een bezienswaardigheid. Op de terugweg bij het hotel nog een keer de arme kant van Vietnam gezien, een oude man die naast zijn op de stenen slapende vrouw waakt met wat spulletjes te koop. De kids zijn aangedaan en er wordt wat hulp geboden. We beseffen weer wat een bofkonten we zijn en wat oneerlijk het verdeeld is op de wereld. In het hotel halen we de cadeautjes van de kamer en onder het genot van een kopje thee en cappucino krijgt Cas een paar mooie filmposters, van Machteld een Feijenoord uitshirt, en van Sascha een Vietnamese gong. Morgen is Cas 29 uur jarig!

We bespreken ook de hoogtepunten, en ondanks dat we een split maken tussen activiteiten en plaatsen en we dus 6 zaken mogen noemen, is het erg lastig. Eigenlijk was het 1 groot hoogtepunt. De jury:
Sascha
Activiteit: duiken, tunnels en kanoen in Halong Bay
Locaties: Palmen eiland, Hoi An en Hanoi
Cas
Activiteit: Duiken, tunnels en schieten, van de boot af springen en kanoen
Locatie: Palmeneiland, Hanoi en Halong. Bay
Carin:
Activiteit: fietsen in Mai Chau, kanoen, snorkelen
Locatie: Mai Chau, Mekong, Palmeneiland, Hanoi
Machteld
Activiteit: mensen zijn lief en dankbaar, verkeer is erg boeiend, jurken passen en laten maken
Locatie: Mekong, Hanoi, Mai Chau
Michiel: duiken en snorkelen, vaartochten Mekong delta, zelf fietsen naar strand Hoi An
Locatie: Hoi An ( combi stadje en strand) Mekong en Palmeneiland.

Morgen 5.30 de wekker en dan een lange dag. Met prachtige herinneringen aan een bijzonder land om van te houden.

• 15 Augustus 2015 - 18:36

Marlies:

Fantastisch verslag weer. Begreep dat jullie ondertussen weer voet op vaderlandse bodem gezet hebben, welkom thuis. Al die fantastische herinneringen nemen ze jullie niet meer af! Kijk nu al uit naar jullie foto's en de rest van de verhalen.

• 12 Januari 2016 - 19:28

Jacqueline:

Wat heb ik genoten van de foto's en verhalen! Ik heb niet meegereisd, het is heerlijk om jullie verhalen achteraf te lezen. Dank jullie wel!

Groetjes,
    Jacqueline