Dag 2 Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van dignus - WaarBenJij.nu Dag 2 Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van dignus - WaarBenJij.nu

Dag 2 Hanoi

24 Juli 2015 | Vietnam, Hanoi

Na een goede nacht, geen last van de jetlag, ontbeten in het hotel. Daarna de stad weer in. Deze keer in een elektrische open karretje. Hebben ze in Amsterdam de 9 straatjes, in Hanoi hebben ze de 36 straatjes. Dit is in de oude wijk waar ook ons hotel staat. Het is een van de oudste delen van Hanoi. In de 13de eeuw ontstaan toen ambachtgilden zich hier vestigden. En dat van die gilden vind je nu nog terug. Iedere straat is gespecialiseerd in 1 artikel, zijde, bamboe, kruiden, koffie, schoenen, papier, metaal, zilver, etc. Het is hier ongelooflijk druk, vooral brommers rijden hier kriskras door elkaar. Natuurlijk hebben we bij een Vietnamees koffiehuis een kop koffie gedronken, heul strek!!
Daarna nog een stuk door de Franse wijk gereden, waar de straten veel breder en de gebouwen groter zijn. Na de tour nog even in een luxe warenhuishuis geweest. Met de portier in uniform en alles, zelfs de roltrap, goudkleurig. Gartier, Louis Vuitton en alle andere grote merken waren daar vertegenwoordigd. Een enorm contrast met "buiten", maar wel lekker koel.
Na nog wat dwalen door de stad, waar mijn richtingsgevoel me steeds weer in de steek laat, even wat gegeten en terug naar het hotel.
Daar werden we om 4 uur opgehaald door een gids, Mahn. Hij nam ons mee naar de tempel in het meer en daarna de 36 straatjes en de Franse wijk weer in. Daar gingen we op "foodsafari". Hij bracht ons in kleine eettentjes, waar veelal op straat werd gekookt. We hebben heerlijk gegeten en een hoop van Mahn geleerd over het land en de cultuur. Het hoogtepunt was wel een glas koude thee drinken op de stoep bij een oud vrouwtje. Weet niet of het heel slim was, maar dat merken we vannacht wel:) .
Net de kleine rugzakken gepakt met kleding voor 2 dagen, toilettas, en zwemkleding en handdoek want morgen worden we om half 8 opgehaald om naar Halong Bay te gaan. Daar slapen we dan 2 nachten op een boot.