Dag 13; Palenque - Reisverslag uit Palenque, Mexico van dignus - WaarBenJij.nu Dag 13; Palenque - Reisverslag uit Palenque, Mexico van dignus - WaarBenJij.nu

Dag 13; Palenque

Door: Michiel

11 Augustus 2013 | Mexico, Palenque

Bij Carin was de vis van gisteren niet helemaal goed gevallen, dus kwam er in de morgen van alles uit aan 2 kanten. Er waren nog 2 pechgevallen, dus met 22 man richting de Maya ruïnes van Palenque. Toch weer indrukwekkend, met name omdat er zo'n 1470 gebouwen waren geweest maar slechts een tiental was zichtbaar en hersteld. De rest was overwoekerd door de jungle. Ze leefden hier van 600 nC tot ongeveer 1000nC. Het was wel enorm warm en Machteld was ook niet helemaal fit, maar gelukkig hadden we een leuke en heel duidelijk Engels sprekende gids. Die ons vervolgens meenam voor een jungletocht. Niet helemaal handig was dat hij zijn verhaal begon met te vertellen dat er veel slangen zaten...... Machteld in paniek! Toch overgehaald, en het was weer een overwinning. In de jungle zagen we brulapen die we daarvoor al duidelijk gehoord hadden. Mooie tocht maar erna had niemand met zin in een bezoek aan het museum, wel in nootjes en cola. En snel terug naar het zwembad waar de middag werd doorgebracht. Carin kwam er aan het end van de dag ook bij, maar we besloten toch niet met de groep mee te gaan naar Palenque voor het diner. Gezellig met zijn vijfjes gegeten en en spelletje klaverjassen gedaan. En vroeg naar bed, want de wekker gaat weer vroeg, zoals meestal op reiswagen rond 7 uur.