Dag 12; Van San Christobal naar Palenque - Reisverslag uit Palenque, Mexico van dignus - WaarBenJij.nu Dag 12; Van San Christobal naar Palenque - Reisverslag uit Palenque, Mexico van dignus - WaarBenJij.nu

Dag 12; Van San Christobal naar Palenque

Door: Michiel

10 Augustus 2013 | Mexico, Palenque

Vandaag weer een behoorlijke reisdag door de bergen. Niet veel kilometers maar wel veel uurtjes. En om niet misselijk te worden, weinig lezen. Cas zit weer voorin, en Lia zit naast mij. Onderweg stoppen we bij de blauwe waterval Aqua Azul. Voordat we gaan zwemmen en zonnen, eten we een lokale vis, die we ook als volledig beest opgediend krijgen. De waterval is een mooie trapsgewijze waterval met poeltjes waarin we kunnen zwemmen en ook kunnen slingeren aan een boom. Vervolgens weer de bus in en naar de volgende waterval, Misol-Ha, dit een gewone waterval met een meertje erbij waar we ook kunnen zwemmen. Aan het eind van de middag arriveren we in Palenque, bekend van zijn ruïnes. Gelukkig weer een zwembad waar iedereen zich prima vermaakt. Omdat het hotel niet in de stad ligt maar bij een riviertje eten we weer met zijn allen in het restaurant bij het hotel. Als altijd kinderen aan een kant van de lange tafel en ouders aan de andere kant. En meestal visfilet of gepaneerde kip.