Dag 1, 2, 3; Cancun tot Merida - Reisverslag uit Mérida, Mexico van dignus - WaarBenJij.nu Dag 1, 2, 3; Cancun tot Merida - Reisverslag uit Mérida, Mexico van dignus - WaarBenJij.nu

Dag 1, 2, 3; Cancun tot Merida

Door: Michiel

31 Juli 2013 | Mexico, Mérida

Zondagmorgen om 7 uur werden we opgehaald door de taxi. Ruim op tijd voor de vlucht met United Airlines. Via Houston. Machteld had diverse flesjes in haar toilettas in de handbagage. jammer maar helaas..... tja, als je koffer nloft stop je het toch gewoon in je handbagage!
Op zich prima vluchten waarbij ik de mazzel had bij de nooduitgang te zitten. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
In Houston 2 uur overstaptijd en dus tijd voor een hapje. In Cancun opgevangen door gids Ruben, een enthousiaste 25 jarige jongen uit Breda. Ook kennis gemaakt met de reisgenoten. Bert, Karin, Tim, Martijn, Stan uit Nieuw Vennep. Sigrid, Teuntje en Kato uit Groningen. Met Ida en Jesse. Ron, Odet en Bas uit Breukelen. Johannes, Froni, Elke en Aniek uit Friesland. Lia en Dide uit Rotterdam.
Net voor slapen nog even afkoelen in het zwembad en dan naar bed. Mag ook wel na een dag van 22 uur. Helaas was Saschas koffer in Houston blijven staan, maar wordt alsnog om 11 uur gebracht.

Volgens morgen om 6.30 op voor een lange dag. Gelukkig een heerlijke bus, met airco en voldoende plaats. En een prima rustige chauffeur Albino, die nog in beeld was geweest bij een tv programma Reisleider gezocht op de Nederlandse tv. Had ik weer gemist..... Eerste stop bij een ondergrondse grot waar we konden zwemmen. Na de lunch door naar grote Chichen Itza, oude Maya ruïnes. Hier rondleiding van een Nederlandse dame. Daarna door naar Merida, de hoofdstad van Yukatan. Met 750000 inwoners een klein stadje voor Mexicaanse begrippen. Mexico stad heeft bijv. 20 Mio inwoners. En totaal Mexico 115 Mio.... Oppervlakte schijnt ook 40 keer Nederland te zijn. Grens met US is 3000 km en ook van Noord naar zuid.
In Merida heel gezellig en lekker met de hele groep gegeten. Vanmorgen uit kunnen slapen. Weinig last van jetlag, gelukkig. Ontbeten in hotel en daarna de stad in. Wel aardig maar erg heet. Lekker soepje als lunch, en vervolgens 3 hangmatten gekocht. Dus dat wordt extra bagage slepen de komende dagen......

• 31 Juli 2013 - 10:43

Riet:

Zo, dat ziet er goed uit allemaal. We keken al uit naar een verslag. Wat ontzettend interessant. Wim is vanuit Mexico city naar Theotuican (weet niet hoe je het schrijft) geweest. Bekende maya tempel met enorme trappen. Ik had een dagje migraine in het hotel. 38 jaar geleden denk ik......

Hier alles prima.
    Maandagmiddag even op de fiets naar Noordwijk windkracht 6? Even wat gedronken en weer terug. Waren versleten. Vergeet niet, we zijn geen 18 meer..
    Gisteren een ontmoeting gehad met iemand uit Haarlem die reageerde op een stuk glas dat we op marktplaats hadden gezet. Elkaar ontmoet in Hillegom. Hij denkt dat het stuk niet echt is. De man van de kunstveiling dacht dat ook, dus het zou zo maar kunnen kloppen. Leuke vent en enthousiast verzamelaar.
    Daarna even naar oom Piet en tante Jeanne in Nieuw Vennep. Was heel gezellig. tante Jeanne is wat vergeetachtig, maar blijft een leuk mens.
    De tuin heeft een flinke sproeibeurt gehad van meneer regen.
    Hadden zaterdag afgesproken met R en R. Hebben we veranderd naar zondag, want zaterdag wordt een onweer dag na vrijdag 33 graden. Vast niets vergeleken met jullie temperaturen, maar geen droge lucht.

Genieten he.

Liefs uit Voorhout