Dag 20 Mountainbiken in Jasper - Reisverslag uit Jasper, Canada van dignus - WaarBenJij.nu Dag 20 Mountainbiken in Jasper - Reisverslag uit Jasper, Canada van dignus - WaarBenJij.nu

Dag 20 Mountainbiken in Jasper

Door: Carin

03 Augustus 2011 | Canada, Jasper

Gelukkig is het vandaag weer prachtig weer. De ochtend doen we lekker rustig aan. We ontbijten in het zonnetje, lezen een boekje en doen een spelletje. Na een lunch bij de camper gaan we naar Jasper om een middagje te gaan mountainbiken. We huren een paar goede fietsen en gehelmd gaan we direct een veel te heftige helling op omhoog. Gelukkig ook weer naar beneden en we arriveren uiteindelijk bij 2 prachtige meren. Bij het Pyramid Lake rusten we uit en genieten we van het uitzicht. Vervolgens gaan we echt de bush in, en naarmate we verder komen en de paden lastiger worden, realiseren we ons ook dat er in deze bossen beren en ander wild zit. We zorgen er dan ook voor dat we goed veel geluid maken zodat we hen eventueel afschrikken. De paden zijn smal, en door de regen van gisteren niet altijd goed begaanbaar. Dus we moeten regelmatig van de fiets, wat ook gezien de vele mosquittos niet echt lekker is. De kids doen het fantastisch goed; ondanks dat bijvoorbeeld Cas 3 keer valt. Gelukkig komen we op een open plek met uitzicht op de weg en het dorp. We zitten echt hoog, en het uitzicht is prachtig! Tot onze schrik leidt het pad ons toch weer de bush in en op eens horen we Carin – die voorop rijdt; ik rij de rode lantaarn - gillen “Een wolf”!!!. Deze stak een meter of 10 voor haar het pad over. Ze was behoorlijk in paniek, maar we hadden gelezen dat wolven verjaagd kunnen worden door overtal en veel herrie. Dus nam ik de kop en maakten de kids achter me ook veel geluid. De angst van Carin dat de wolf van achteren aan zou vallen bleek dan ook niet gegrond. We moesten nog wel een half uurtje door de bush crossen voordat we weer bij een stuk weg kwamen. Omdat we al 3 uur aan het fietsen waren en toch wel een beetje schrik in de benen hadden, zijn we vervolgens over de weg afgedaald naar het dorp en hebben we ons tegoed gedaan aan een ijsje van oma Rietje. Zeg maar ijs. Moe maar voldaan, en achteraf natuurlijk weer een geweldige ervaring. Terug op de camping zien we op de buitenweg zo’n zelfde wolf oversteken. We denken dat het ook een coyotte geweest kan zijn. Maar een goed verhaal blijft het. Na een lekkere pasta van Carin hebben we geklaverjassed als afsluiting van weer een mooie dag.