Dag 19 Jasper - Reisverslag uit Jasper, Canada van dignus - WaarBenJij.nu Dag 19 Jasper - Reisverslag uit Jasper, Canada van dignus - WaarBenJij.nu

Dag 19 Jasper

Door: Michiel

03 Augustus 2011 | Canada, Jasper

Het is helaas niet zo geweldig weer, maar ook Cas weet dat elk nadeel z’n voordeel heb, dus: Catannnen, Catannen, Catannen. Een spannende pot met eindelijk Cas als verdiende winnaar. Daarna naar Jasper, waar we door de hoofdstraat hebben geslenterd en te vette pizza gegeten hebben. Overigens bizarre hoeveelheden. Net als in de US. Geen wonder dat ook hier veel te veel dikke mensen en kinderen rondlopen. Ook de flesjes frisdrank zijn vaak bijna 0,6 liter! Daarna op weg naar het Oosten naar de Miette Hotsprings. Ook nu weer een prachtige route met wat beesten op de weg. Maar we waren niet de enigen die dit een mooi uitje op een regenachtige dag vonden. Er stond een grote rij. Dus doken we de camper in: de ouwelui lazen een boek (nb. ik ben van de e-reader overgestapt naar papier: Tonio van A.T. van der Heiden, over zijn op 21 jarige leeftijd verongelukte zoon; indrukwekkend), en de kinderen masseerden elkaar onder het motto “pizza”. Om 18.30 stond er nog steeds een rij, maar hadden we voldoende moed verzameld. Lekker warm water met (volgens Carin) allemaal vieze lijven. Na een uurtje hadden we het wel gezien en hebben we een knakworste gegeten inde camper, waarna we in donker weer terug zijn gereden. Onderweg nog wel veel dieren gezien: grote elken, berggeiten en “paard-hert”kruizing (die zoeken we nog even op). In de camper keken de kids onderweg hun eerste film op de laptop. Dus dat valt reuze mee. Morgen schijnt het mooi weer te worden. Helaas mogen – zo vertelde de mevrouw van het informatiecentrum in Jasper - we vanwege de lengte van de camper niet op weg naar Mount Edith Cavell, waar ik graag naar de gletcher had gegaan. Maar we verzinnen we iets anders leuks.