Dag 18 Maligne - Reisverslag uit Jasper, Canada van dignus - WaarBenJij.nu Dag 18 Maligne - Reisverslag uit Jasper, Canada van dignus - WaarBenJij.nu

Dag 18 Maligne

Door: Michiel

03 Augustus 2011 | Canada, Jasper

Het is prachtig weer (en dat was te merken s’nachts, want wat hadden we het koud onder de heldere hemel), en dus kiezen we voor de mooiste van 3 uitvalroutes: richting Lake Maligne, langs de Maligne Canyons en het Medicine Lake. We staan “vroeg”op: 8.30 en nemen geen ontbijt. Al snel komen we bij de Maligne Canyons, waar we in het zonnetje een ontbijt met crêpes eten, en daarna een wandeltocht maken langs de canyon. We gaan net voorbij de 4e brug, waar vanuit de rotsen ondergrondse rivieren de beek steeds groter, en de watervallen indrukwekkender maken. De 6e brug halen we dus niet, want de kinderen zijn niet van die lopers, en de ouders zijn blijkbaar niet overtuigend genoeg. Vervolgens maken we een korte stop mij Medicine Lake, welke elk jaar in de winter helemaal leeg schijnt te zijn. Bij het Maligne Lake maken we nog een korte wandeling en eten een hotdog. Het water is te koud om in te zwemmen. Het meer ligt nog 700m hoger dan Jasper. Op de terugweg bij een picnick plaats lekker op de rotsen zitten lezen, en ons verwonderd over de leuke Ground Squirrels. Eerlijk gezegd dachten we dat het chipmunks waren, maar dat bleek niet zo te zijn. Cas en ik hebben nog uitleg gekregen hoe vliegvissen werkt van een Alaskaan. Of hoe noem je iemand uit Alaska? Helaas zowel op de hen als terugweg geen beren gezien; wel berggeiten op de weg. Net voor de camping de berg opgereden om met de kabelbaan omhoog te gaan. Helaas bleek hier de drukte: 1,5 uur wachttijd. Daar zijn wij te ongeduldig voor. Dus lekker naar de camping voor een glaasje, een boekje en een beetje overgooien met de hier aangeschafte bal. Na een lekker broodje te hebben gegeten weer een pot klaverjassen, Cas kijkt mee en wordt ook al enthousiast. Voordat de kinderen slapen is het 10 uur geweest.