Dag 15 Wild Water Rafting - Reisverslag uit Clearwater, Canada van dignus - WaarBenJij.nu Dag 15 Wild Water Rafting - Reisverslag uit Clearwater, Canada van dignus - WaarBenJij.nu

Dag 15 Wild Water Rafting

Door: Sascha en Cas en Carin en Michiel

29 Juli 2011 | Canada, Clearwater

Vandaag was de grote dag van het raften aan gebroken maar eerst moesten we nog de hele ochtend door brengen tot we mochten raften. Na een stevig ontbijt van geroosterd brood gingen Cas en ik (Sascha) vissen. Jammer genoeg hadden we niks gevangen. Cas en Michiel gingen nog even honkballen en daarna was het zo ver: alles in laden om naar het raften toe te gaan. Daar aan gekomen gingen we ons omkleden en kregen we nog een broodje knakworst. En toen begon onze spannende reis. Eerst moesten we nog ongeveer 25 minuten rijden en daarna konden we in de boot stappen, na een wetsuit en nog een paar lagen en een zwemvest te hebben aangedaan. De Australische gids vertelde ons wat we moesten doen als we er uit vielen en hoe je moest zwemmen en hoe je moest roeien. En als hij riep: easy foryward moest je pedellen en als hij riep: hard forward moest je stevig pedellen. En als hij riep: get down moest je van af je zit positie op de rand in de boot gaan zitten. En als hij riep peddel positions dan moest je weer terug gaan zitten. En dan riep hij soms ook nog stop dan moest je stoppen met pedellen, en hij riep nog wel eens back dan moest je achter uit roeien.
Toen hij dat had verteld gingen we oefenen met er uit vallen en er in getrokken worden en toen begon de tocht met de grote golfen. Ik en papa zaten voorin en kregen het meeste water tegen ons aan. Onderweg vertelden hij dat hij een paar keer had mee gedaan met het wereldkampioenschap kanoën.
Carin neemt het schrijven over: Het water was behoorlijk koud maar als voorbereiding op de tocht was dit echt nodig. Michiel en ik klommen toch wel met de bilspleet tegen elkaar in de “boot”. Op weg naar het verrekpunt hadden we toch wel een hele wilde rivier gezien en we hadden allebei het gevoel: wat doen we de kinderen aan. Want als het mis gaat. En de uitleg in het begin maakt het ook niet echt prettiger: “”Secure your own life First. Don’t gp after the kids when they fall into the water”
Het was werkelijk spectaculair, wat een enorme adrenaline kick was dit. Onze “gids” Lucky zwierf al een paar jaar over de wereld om allerlei rivieren te bevaren (in een kano). O.a. in Nepal, Laos en in het najaar in Chili . Helaas zijn er geen foto en filmbeelden maar geloof me dit was echt VET .
Na een warme douche op de camping nog eerst een vuurtje gemaakt en toen heerlijk op het terras van het restaurantje gegeten (met uitzicht op Dutch Lake).