Sydney 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van dignus - WaarBenJij.nu Sydney 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van dignus - WaarBenJij.nu

Sydney 1

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg

09 December 2008 | Australië, Sydney

Na een prima vlucht van 3 uur vanaf Christchurch kwamen we zondag om 10.00 uur s'avonds in het hotel aan. Voor ons gevoel was het echter al 12.00uur, omdat er 2 uur tijdverschil was. De kinderen waren dus kapot. En wij eerlijk gezegd ook wel een beetje. Gelukkg hadden we 2 prima ruime kamers in Grand Swiss Bondi Beach; en statig oud en groot hotel aan de promenade va Bondi Beach; het meest beroemde strand van Sydney. Sydney heeft 350 km kustlijn, maar Bondi is met name bekend o.a door het vele surfen dat hier gedaan wordt.
Maandag hebben we rustig aan gedaan. Uitgebreid en laat ontbeten; lekker gezowmmen in de hoge golven; een rondje Bondi gelopen; gegeten in leuke restaurantjes en in de dagboeken geschreven.
Dinsdag hebben we een 48 urs ticket gekocht met de city tour; zo'n opengesneden dubbeldekker, waar we lekker in het zonnetje zaten en waar je op en af kunt springen. Heel leuk. Wel even insmeren. We hebben het hele rondje gemaakt en ook nog stukken gelopen. O.a in het oude centrum; en bij het bekende operagebouw en diverse haventjes. Wat een heerlijk stad. Wat een relaxte sfeer. Hier kan je oud worden.
Ik wilde heel graag Sydney bezoeken, want ik heb de stad heel hoog zitten. Ik heb nog steeds spijt van het feit dat ik een kans die ik kreeg in 2000 om naar de olympische spelen te gaan niet kon pakken omdat ik ziek werd. Achteraf denk ik wel eens: ik had gewoon een doos paracetemol moeten nemen. Aan de andere kant was de reis niet heel kort. Ik ben blij dat het er toch een keer van gekomen is, en de verwachtingen worden overtroffen! Jammer dat het zo ver weg is. Het doet een beetje aan San Francisco denken, maar dan nog relaxter en mooier. Er zijn behoorljk veel oude gebouwen bewaard gebleven, waarbij oud natuurlijk een rekbaar begrip is omdat Sydney pas ruim 200 jaar oud is. Begonnen als strafkolonie van de engelsen. Veel engelse invloeden dus, ook in de naamgeving.
Nadat we terugk wamen hebben we op het starnd een gezonde snack gegeten en ben ik nog even in mijn onderbroek de hoge golven ingegaan. Was te gevaarlijk voor de kids, maar die mochten daarna nog even op het dak van het hotel. Daarna vroeg naar bed. Met name Sascha ziet er moe uit. Ik ben nog even de fitnes ruimte ingegaan. Je wordt hier wel geinspireerd. Iedereen is aan aan het joggen. De aussies zijn niet alleen sportgek, ook fitness freaks. Woensdag gaan we weer naar het centrum.
Hartelijke groet

  • 09 December 2008 - 14:08

    Hanneke:

    alleen al het feit dat je heerlijk kan zwemmen en in de zon kan zitten. nou dat worden warmen winterjassen als jullie dadelijk weer terug zijn. het is hier koud, het sneeuwt, en het regend en jawel het is al donker. dus als je hoord dat jullie zon hebben jaloers
    groetjes hanneke

  • 10 December 2008 - 08:54

    Mieke:

    Leuk weer iets van jullie te lezen. je blijft elke keer op dignus kijken of er al weer wat staat. En ja hoor.
    Goed te lezen hoe jullie genieten en hoeveel jullie zien en meemaken. Geniet nog van het lekkere weer. Hier is het koud.
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 22 Okt. 2008
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 129795

Voorgaande reizen:

22 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Goodmorning Vietnam

28 Juli 2013 - 18 Augustus 2013

Mexico met Djoser junior

11 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Canada

24 Oktober 2008 - 20 December 2008

Familiereis 2008

Landen bezocht: