Op naar het zuidereiland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van dignus - WaarBenJij.nu Op naar het zuidereiland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van dignus - WaarBenJij.nu

Op naar het zuidereiland

Door: GD em Machie

23 November 2008 | Nieuw Zeeland, Taupo

Van Rotorua zijn we afgedaald naar Lake Taupo. Daar hebben we nog een mooie wandeling gemaakt en na een dagje zijn we naar het Natuurpark Togariro gegaan. We overnachten op een kleine natuurcamping op de vulkaan die elke 10 jaar gaat. Het was voor het laatst in 1996, dus de verwachtingen waren hoog gespannen!Nadat we in het informatiecentrum ons goed hebben laten voor lichten over het fenomeen vulkanen (met prachtig filmmateriaal), had Sas bedacht dat ze hier niet wilde slapen....
We hebben een grote wandeling gemaakt langs een prachtig wild stroompje (de kids beginnen goede wandelaars te worden), en we zijn 6km omhoog gereden naar het ski gebied. Dit begon op 1700m en we liepen hier nog in de sneeuw, maar de liften waren gesloten. Het gaat tot 2700m. Er lagen 3 van dit soort bergen/vulkanenn in betrekkelijk plat landschap. Een mooi gezicht. Ook mooi was de reis vandaag naar Wellington (hoofdstad) waar we morgen met de Ferry vertrekken richting Zuidereiland. Soms denk je Lord of The Rings locaties te herkennen....
We moeten de camper inleveren, en dat gaat ons wel een beetje aan het hart, want het is geweldig reizen. Zeker als je zoals wij 8 campings in 14 dagen pakt. Vanmiddag weer een mooi voorbeeld: we reiden langs een prachtige speeltuin: stoppen, koffie zetten en kids in de speeltuin. Maar goed: het nieuwe avontuur (deel 4) trekt ook!
Groeten
Machie en Michiel

• 23 November 2008 - 07:24

Jolanda:

Goedenavond,

Leuk berichtje, Anouk en Noa hadden ook wat problemen met vulkanen. Azoren zijn immers ook vulkanisch, dus ze konden het verhaal van Sas helemaal begrijpen. Wij gaan zo skiën dus vandaar de snelle reactie, zitten nu te ontbijten/lezen/internetten. Gisteren naar het Requiem van Verdi geweest in Alphen, was mooi. Wat trouwens helemaal top was, waren the Dutch Eagles. Volgens Arjen van hetzelfde niveau als the Beatles bootleg, dus we hebben genoten. Hebben er een DVD van dus...
    Het is hier koud, glad en nat en dat rijmt. Logisch met de Sint in het land, zingende kinderen bij de schoorsteen en het sinterklaasjournaal. Lord of the Rings kan ik me helemaal voorstellen.
    We moeten gaan, goede oversteek en groetjes aan allemaal. Welterusten voor straks,

Arjen, Jolanda, Anouk en Noa

• 23 November 2008 - 14:29

Rob En Ria:

Lieve allemaal, geniet maar van al die prachtige natuur. Hier is het compleet winter het sneeuwt, en er ligt nu al een laagje van enkele centimeters, wel een prachtig gezicht. Voor allemaal een dikke knuffel. Rob en Ria

• 23 November 2008 - 15:48

Gusta:

Sneeuwerige zondag, lees met veel plezier jullie belevenissen. Wat is een p.c, geweldig! En wat zien julllie veel, Ga naar het afscheid van mijn jongste broertje.
    Jammer om dit niet mee te maken misschien? Ach is toch maar een formaliteit. Maar ik ben wel trots op hem.
    die bestebreurtjes doen het toch maar. Opa zijn neus zou glunderen,mijn vader dan uiteraard. goede voortgang

• 23 November 2008 - 16:01

Hanneke:

nou wij hebben hier ook sneeuw. de kinderen zijn buitn in de tuin aan het sleeen hetis wel weer even wennen want ik vind het maar heel erg koud maar ja de seeuwheeft toch ook wel weer zijn scharme.
    groetjes hanneke

• 23 November 2008 - 20:07

Kees:

Ja, ja,
    dit weekend was ik met mijn eetvrienden op stap. En, vrijdagavond was The Lord of Rings op TV, waar we met z'n vijven naar hebben zitten kijken. Eén van ons was in het gebied in Nw Zeeland gewwest waar de opnamen gemaakt zijn en riep steeds juichend hoe mooi het daar is.
    Jullie boffen maar dat je het met eigen ogen kunt zien !!
    Het blijft genieten ,jullie reisimpressies.
    groet van Kees
    e Dicky natuurlijk