Bericht van Sas aan de klas - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van dignus - WaarBenJij.nu Bericht van Sas aan de klas - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van dignus - WaarBenJij.nu

Bericht van Sas aan de klas

Door: Sascha

20 November 2008 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hallo allemaal
Ik zit nu op een camping in Nieuw Zeeland. Het is heel leuk want we hebben 2 trampolines, een zwembad, een heet waterbad, een heel groot springkussen, groot schaak en damspel, en een speeltuin.
We hebben al veel geleerd. Bijvoorbeeld over de KIWI vogel, die aan het uitsterven is. Er waren er 12 miljoen en nu 70000. Hij heeft geen vleugels en daarom kunnen de dieren de KIwi vogel zomaar opeten. We zijn ook bij heet waterbronnen geweest en hebben er ook in gezwommen. Sommigen waren heel heet. Dat hete water komt hier gewoon uit de grond. We zijn ook bij een geiser geweest, die spuugde heet water. Een groot deel van Nieuw Zeeland is vulkanisch. Op een camping waar we met de camper aan het stand stonden was een heel leuk zwembad met heel veel gave glijbanen, Een ging over de kop; bij 1 werd je doorgetrokken alsof je door de WC pot ging en bij 1 viel je uit de lucht. Hier heeft papa zijn stuitje geblesseerd. Ik ben al heel ver met huiswerk. Rekenen heb ik bijna af. Taal heb ik af. Begrijpend lezen en spelling bijna. Ik schrijf ook in een dagboek en lees veel. Ik ben nu in Bolderburen. We gingen ook een keer survivallen. We hadden 2 haakjes en daar moest je je altijd mee vast maken. En we had een ding met wieletjes waarmee je heel hard kon vliegen aan een touw naar beneden. Voor Cas was het best moeilijk. Toen we weg gingen was er en meisje en die moeste slingeren naar de overkant, maar die durfde niet zo. Tarzan spelen.
We gingen ook een keer in de oceaan spelen en er waren hele hoge golven. Pappa dook er door heen, maar wij moesten voorzichtig doen want ze konden over je heen slaan. Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat. De groeten van Sascha.
ps Sem, hoe gaat het met korfbal?

• 21 November 2008 - 09:54

Oma Rietje:

Ha Sascha, Was het verhaal voor de klas ook wel voor ons? Het is maar goed dat jullie niet zo bang zijn en al die spannende dingen doen! Ik ben bang dat ik dat niet zou durven. Wat heb je ook al veel schoolwerk gedaan. Nu heb je vast verder echt vrij!
    Groetjes, ook aan de rest, Oma Rietje

• 21 November 2008 - 11:10

Marlies:

Lieve Sascha,

Is het wel mooi weer om op de camping te staan? Hier hagelde het vanmorgen en volgens de weermannen gaat het van het weekeinde sneeuwen.

Zullen we wat extra huiswerk sturen anders heb je aan het einde van de vakantie dadelijk niets meer te doen?

Wij beleven niet zulke spectaculaire dingen. Wel hebben we volgende week een feest omdat opa Rob dan stopt met werken. Die week daarna is het spannend want dan moeten we maar weer afwachten of Sinterklaas wat voor ons meegenomen heeft uit Spanje of dat we in de zak terug moeten ;-).

Geniet van alle mooie en leuke dingen.

• 21 November 2008 - 11:46

Jolanda:

Lieve Sas,

Gaaf hè, geisers die water en lucht omhoog spuiten. Vond je het nog een beetje lekker ruiken of stonk het daar naar zwavel? En survivallen, ook cool, heb je dan nog wel tijd voor je huiswerk?
    Fijn dat je bijna klaar bent met je huiswerk,kun je dadelijk lekker nietsdoen. Op die leuke campings met al die glijbanen. Lijkt ons vet cool. Ben wel een beetje jaloers hoor, jullie lekker in de zon en wij hier storm, hagel en regen. Nou veel plezier daar in het zwembad en we zien je berichtjes wel weer. Groetjes aan iedereen, Jolanda

• 21 November 2008 - 20:04

Opa Rob En Oma Ria:

Lieve Sascha,
    Heb je ook een Kiwi vogel in het echt gezien? Wij zijn vandaag bij Hanneke geweest en daar sneeuwde het. Het waren hele grote dikke vlokken. Het gaat hier ook vriezen in de nacht en jij zit daar heerlijk in de zon aan het strand. Je boft maar. Opa hoeft nog maar een paar dagen te werken en dan is het feest. Jammer dat jullie er niet bij kunnen zijn, maar als jullie terug zijn zullen we nog wel wat leuks bedenken. Je hebt ook hard gewerkt lees ik, haast al je huiswerk af. Je juffrouw is er zeker wel te vreden over.

Nog veel plezier daar en we horen en lezen de belevenissen wel.
    groetjes opa en oma.