Op naar het zuiden - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van dignus - WaarBenJij.nu Op naar het zuiden - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van dignus - WaarBenJij.nu

Op naar het zuiden

Door: GD & Machie

18 November 2008 | Nieuw Zeeland, Rotorua

GD: De afgelopen 2 dagen zijn we in 2 stappen afgezakt naar Rotorua. Vanuit Russel eerst naar een gloeiwormgrot gegaan. Op weg ernaar toe maakt ik een blunder. Ik reed bij een wegopbreking iets te ver naar links en een bord raakte een zijraam, welke sprong. En dat terwijl ik het zo naar mijn zin heb achter het stuur. Komt mijn vrachtwagenrijbewijs en ervaring in de bestelbusjes van De Haan, o.a. in Parijs, toch nog een beetje van pas. Behalve nu dan even.......

Machie: we gingen in een grot. we hadden lampjes. toen we de lampjes uitdeden zag je miljoenen kleine blauwe lichtjes. dat waren de gloeiwormen. ze waren niet echt groot maar maakten draden waarmee ze eten vingen. daar vlogen insecten in. ze worden een cocon en daarna leven ze als vlieg 3 dagen, want dan gaan ze dood omdat ze wel een mond hebben maar niet kunnen eten. hopenlijk hebben ze dan wel eitjes gelegd

GD: Vlakbij Auckland zijn we gestopt op een mooie camping met onze camper 1,5 meter (letterlijk) van het strand! Is leuk wakker worden als je je gordijn openslaat! We wilden eigenlijk verder maar we moesten langs het campercenter voor de ruit, en dat kon pas vandaag. Was geen straf.

M: we gingen naar een zwembad (bij de camping), niet normaal, met 7 glijbanen. geen normale glijbanen, maar supersnel en heftig. je botste tegen de kanten op en kreeg heel veel water in je gezicht. je viel soms uit de lucht in het zwembad (pappa heeft nu pijn aan zijn stuitje. verder waren er nog 3 hele warme baden; 4 normale baden en 1 filmbad. het was super. ik denk dat deze glijbanen in Nederland niet zouden worden toegestaan (GD: zeker; we voelen ons hele lichaam; beurs, beurs).

GD: gisteravond iets gedronken bij hollanders die al 6 jaar op het zuidereiland wonen, en nu 9 maanden met een omgebouwde bus door het Noorden toeren. Leuk en gezellig; en natuurlijk veel gehoord over NZ en tips gekregen voor de rest van de reis. Het devies: keuzes maken. Dus dat gaan we zeker doen.

Vandaag eerst langs de campersite, en vervolgens naar Rotorau; een gebied met veel geisers en warme baden zoals ook bij ons op de camping. Hier blijven we in ieder geval 2 nachten. Het was een beetje een reis/huiswerk dagje, maar aan het eidn van de dag de kids hebben hier weer lekker gespeeld met hout en hutten. En een potje Uno met z'n allen.

We houden het kort, want hier geen wifi.
Groeten van Machie en de rest

• 18 November 2008 - 07:45

Marlies:

Lieve familie,

Het blijft gewoon goed klinken. Van Kees en Marjolijn hoorde we ook dat jullie bij Ketut zijn geweest. Zijn zoon had weer wat laten horen aan K&M.

Bij ons alles z'n gangetje. Jeroen heeft het erg druk met zijn proefschrift. Hij "mag" tot eind december schrijven. Daarna een contract verlenging van drie maanden waarin hij vooral in Engeland zal zitten. Vanaf 1 april is alles nog onzeker.

Geniet van de mooie dingen die de andere kant van de wereld jullie laat zien.

Liefs Marlies

• 18 November 2008 - 10:30

Hanneke:

he klinkt allemaal geweldig. hier zijn we druk joep zijn nieuwe logo gaat de 29-11 de lucht in. oja en thom is nu ook in het bezit van zijn zwemdiploma b er fijn moet ik zeggen.
    groetjes hanneke

hebben jullie hier ook nog dolfijnen gezien.

• 18 November 2008 - 15:55

Oma Rietje:

Hallo, grote en kleine kinderen
    Inmiddels de blauwe plekken al genezen en ook weer een nieuwe ruit? Als het bij dit ongelukje blijft valt het wel mee.
    Wat leuk van die gloeiwormen! En dan zo dicht bij de zee kamperen vind ik ook geweldig! Hier grijs en nat.
    Nog veel plezier!
    Liefs
    Riet
    (Weet je dat ik altijd dacht dat NZ vlak was net als Canada omdat er zoveel boeren heen gingen emigeren)

• 18 November 2008 - 17:23

Familie Lemmers:

Dat lijkt me waanzinnig mooi, zo'n grot met gloeiwormen. Sinterklaas heeft inmiddels zijn intrede gedaan in Nederland. De lootjes zijn weer getrokken.
    Lijkt me wel erg heftig die glijbanen...Veel plezier nog!

• 18 November 2008 - 19:43

San En Enno:

Wat zullen jullie veel indrukken opdoen! Het lijkt me echt een geweldige ervaring met elkaar...
    Wij zitten hier midden in de virussen-tijd...het houdt niet op met de jongens. Enno is nog steeds aan bed gebonden voor het grootste gedeelte van de dag. Ik zou graag één dagje met jullie mee reizen en hier de boel de boel laten, ha ha!
    Genietse verder! Groet uit Monster.

• 18 November 2008 - 19:47

Rob En Ria:

Hallo allemaal,
    Michiel, links van het midden is goed maar uiterst links is overdreven, zo zie je maar wat daar van komt, ook in het verkeer. ( geintje ) Het vergaat jullie erg goed zo te lezen, weer een heleboel nieuwe ervaringen opgedaan, als gloeiwormen, heftige glijbanen enz. Geniet er maar van. Hier gaat alles goed. Het weer is somber en er komt een klein koufront aan. De file's worden met de dag langer ( daar zullen jullie geen last van hebben), maar gelukkig nog maar 3x en dan zit er op. Veel plezier en groetjes aan allen.
    Liefs Opa en Oma.

• 19 November 2008 - 00:14

Myrna:

Wat ontzettend gaaf dat jullie nu ook in NZ zijn. Wij zijn gisteren aangekomen in Akaroa (1 uur van Christchurch, zuidereiland). Morgen vertrekken we richting het zuiden en vanaf daar rijden we dan helemaal naar boven, om in Russel te eindigen met kerst. Zou erg bijzonder zijn om elkaar te ontmoeten aan de andere kant van de wereld! We houden in de gaten waar jullie uithangen. Geniet ervan!

Groetjes Robbert & Myrna

• 19 November 2008 - 19:58

Nelly Van Der Lans:

Hallo allemaal, Het klink allemaal wel heel erg goed. Wat een byzondere belevenissen.We vinden het heel leuk om jullie reisverhalen te lezen Geniet er lekker van. lieve groeten!!

• 20 November 2008 - 15:55

Gusta Van Kleij:

Leuk te horen jullie belevenissen.
    Wat een geweldige reis

• 20 November 2008 - 21:14

Esther:

Cas, wat klinkt dat super die glijbanen en wat een mooie reis maken jullie. Wat ben je ook al ver met lezen (las ik in de mail van mama). Wij missen jouw gezelligheid wel in de klas. Het is toch maar raar zo'n leeg tafeltje. Nu zit er af en toe een vriendje naast Jasper. In de hal staat nu de stal voor Americo maar die is helaas ziek. Nu komt de Sint af en toe langs en laat daar allemaal rare dingen achter. Zo is hij al een nacht op een scooter door Voorhout gereden en ook in een trapauto en op skeelers.????
    Geniet maar lekker van al die leuke dingen op jullie wereldreis. Groetjes aan papa, mama en je zusjes.
    Liefs Esther