Zondag rustdag - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van dignus - WaarBenJij.nu Zondag rustdag - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van dignus - WaarBenJij.nu

Zondag rustdag

Door: GD

16 November 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

We sluiten de zondag af; de kids slapen en wij zitten met de laptop op schoot op bed. Het was - zoals het hoort - vandaag een rustdag. Waarbij de kerkgang er bij in is geschoten, terwijl er toch wel een paar kleine kerkjes in het dorp zijn, maar ons "kindernevendienstje"van gisteravond hebben we dat ook niet echt nodig. Op deze rustdag hebben we overigens wel 2 wassen gedraaid (op Bali konden we dat nog uitbesteden....), hebben de kinderen behoorlijk veel huiswerk gedaan (was er een beetje bij ingeschoten de afgelopen 2 dagen), en heb ik mijn wekelijkse scheerbeurt gehad. Rustdag betekent voor ons op dit moment geen gereis met de camper!

We staan op een behoorlijk mooie camping in Russel een prachtig klein dorpje in het Noorden van Northland; the bay of islands. De naam zegt het al: veel kust en veel eilandjes. In 1840 was Russel zelfs de hoofdstad van NZ. Na een korte periode Auckland is dat nu Wellington, waar we over 9 dagen met de pont over gaan naar Zuid. Vanuit onze camping naar rechts komen we uit bij het dorpje met kleine haven en pont naar de overkant (Russel lig op ene soort schiereiland). Hier hebben we vanavond heerlijk en prachtig gegeten. Linksaf komen we aan een ander strandje, waar we vanmiddag lekker gelegen, gebald en over de rotsen geklommen hebben.

We zijn hier gisteren aangekomen vanuit Whangarai waar we 3 nachten hebben gestaan. De 1e dag hebben we dor het bos naar het dorp en de haven gelopen. De 2e dag hebben we een prachtige tocht met de camper langs de kust gemaakt. Met ondertussen prachtige groene vergezichten in de heuvels. We deden 3 baaitjes aan. De eerste vrij bedekt; alleen held Cas durfde echt door in het koude water. Sascha en Cas hebben het klauteren op de rotsen van mij (vroeger in Bretagne vond ik dat altijd geweldig te doen), en Machteld en Carin lazen een boek bij zelfgezette koffie. Toch handig zo'n keuken bij de hand. In de 2e baai hebben we wat gegeten en hadden we hoge golven, die we met elkaar tartten. En in de 3e baai aten we een ijsje, kijkend naar stoere jongens die branding surfden. We waren deze prachtige zonnige dag wel een beetje dom (Maximaans); eigenlijk super stom: we hebben ons niet ingesmeerd. Het was tenslotte pas mid mei..... Gevolg: iedereen fors verbrand. En dat terwijl hier ook nog een vrij dunne ozonlaag schijnt te zijn, en we ons in Bali rot hebben gesmeerd...:
Terug een prachtige route door het binnenland. Wauw.
De volgende dag verder naar het noorden, maar eerst een bezoekje aan de Whangarie falls en een bezoek aan een net 2 weken geleden geopend Adventure park, met 5 survival circuits. Vast hangend aan veliligheidsgordels erg leuk en spannend. De kids vertellen hier vast meer over. Het was opgezet door een frans gezin, dat hiervoor 4 jaar gezeild had over de wereldzeeen. Net als een hollander die we in de supermarkt tegen kwamen. Echte helden!
Nu dus 1,5 dag in The Bay of Islands, en dan zakken we af naar het zuiden want daar is ook nog zoveel te zien. Het is helder dat 4 weken by far niet genoeg zijn, want overal zou je langer willen blijven. Zo zie je: ook wij hebben onze problemen...
Goede zondag en week gewenst

• 16 November 2008 - 11:24

Riet:

Jullie sluiten de zondag af en hier is het midden op de dag en wij zijn niet naar de kerk geweest. Gisteren feest van Klaas en Anja. Wat een belevenis, de hele reis!
    We genieten mee. Het verhaal gaat ook steeds naar Oma. En volgende keer wel insmeren!

• 16 November 2008 - 14:08

Jacky & Pieter:

Hoi allemaal, leuk om te lezen en te zien dat julle een fantastische reis hebben! Mooie aktiefoto's ;-)
    Veel plezier nog. Gelukkig is het hier ook 25 graden....
    Groetjes!

• 16 November 2008 - 14:08

Jacky & Pieter:

Veel plezier nog. Gelukkig is het hier ook 25 graden....
    Groetjes!

• 16 November 2008 - 14:22

Claire:

ik heb veel gemist zie ik nu leuke foto`s leuke vlechtjes leuke plaatsjes mooi uit zicht of te wel ik vind het echt gaaf in Nederland is dat niet hoor
    regen kou winter nog veel plezier Groetjes Claire

• 16 November 2008 - 15:08

Rob En Ria:

Lieve allemaal, het is zondagmiddag het weer is wat grijzig. Op de kaart opgezocht waar Russel ligt, leuk plekje. Gisteren met Martha en Gusta ons jaarlijkse etentje bij Kees en Dicky.
    groeten

• 17 November 2008 - 20:12

Kees:

Het blijft leuk om jullie reisverhalen te lezen.

Zo'n reis blijft je een leven lang bij. De grote tegenstellingen die jullie tegen komen, zowel in leefomstandigheden welvaart als in wisselende landschappen en klimaten......

Zaterdag hebben we met Martha, Gusta, Rob en Ria bij ons gegeten. Ik vind dat wel leuk, een dagje in de keuken en dan met elkaar aan tafel.

Met Mingus gaat het heel goed. Vandaag al drie weken! Ook Berthe doet het geweldig.

Goede reis verder en tot het volgende reisverslag.