Overpeinzingen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van dignus - WaarBenJij.nu Overpeinzingen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van dignus - WaarBenJij.nu

Overpeinzingen

Door: GD

Blijf op de hoogte en volg

28 Oktober 2008 | Indonesië, Batavia

Machie heeft natuurlijk al eea geschreven maar ik heb geleerd met mijn Groene Stekker weblog dat ik het schrijven ook wel erg leuk vind, en aangezien Machteld naast me nog even Hyves op moet...., kan ik nog wat aanvullingen doen.
Als ik Machteld's stukje lees, twijfel ik wel een beetje of de doelstellingen van onze reis allemaal gerealiseerd gaan worden. Naast een onvergetelijke tijd als gezin, was het ook de bedoeling de kinderen iets mee te geven over andere culturen, andere religies en andere vormen van leven en rijkdom. Daar lezen we nog weinig van, maar ik ben niet pessimistisch: de indrukken die de kids hier opdoen zijn enorm, en daarom doseren we behoorlijk.
We genieten ook erg van de geweldige natuur, bijvoorbeeld vanmorgen langs de rijstvelden en tropisch woud. De olifanten kwamen bijna allemaal uit Sumatra waar een behoorlijke ramp zich afspeelt en hun leefgebied door de massale kap van het woud gedecimeerd wordt. Niet echt lekker voor het tegengaan van de klimaatverandering! Gaf me in ieder geval het gevoel dat de ruim 100 bomen die we planten via Trees for Travel om de CO2 uitstoot van onze reis te compenseren (en mijn schuldgevoel af te kopen: een van mijn persoonlijke doelstellingen vorig jaar geformuleerd was klimaatneutraler te leven; o.a. door minder te rijden en te vliegen....) nog ergens goed voor is. Ruud Koornstra (man achter de Greencard, en spreker op het Groene Stekker Seminar in april) zei mooi: Compenseren is dweilen met de kraan open, maar zolang we de kraan niet dicht hebben.....
Naast de natuur genieten we ook van de menselijke natuur: gisteren zijn zowel Carin als ik op z'n Balinees gemasseerd. Daarnaast lezen we lekker en lopen we veel in dit bijzonder artistieke dorpje. Ongelooflijk veel ateliers en schilderkramen. Jammer dat we niets mee kunnen nemen, want anders waren we los geweest.
Overigens Rietje, dank voor je mooie kaarten. We hebben ze aan elkaar voorgelezen. Was mooi moment!
Dank voor de vele reacties. Vinden we erg leuk. Overigens was het de bedoeling dat we nu ook foto's gingen plaatsen die ik op een stickje bij me heb, maar de desktops hebben geen USB poorten....
Die houden jullie tegoed

  • 28 Oktober 2008 - 13:17

    Marlies:

    Beste Hanen,

    Klinkt allemaal goed. De echte indrukken van Bali komen vast nog wel.
    Geniet van alle moois wat jullie zien en meemaken.

    Liefs Marlies

  • 28 Oktober 2008 - 13:58

    Rob En Ria:

    Geniet maar volop van deze bijzondere reis. En ik weet zeker, dit maakt bij jullie kinderen een onuitwisbare indruk.

    veel liefs Rob en Ria

  • 28 Oktober 2008 - 15:04

    Esther Lemmers-Bij:

    Heerlijk zo'n massage! Ik mag binnenkort weer, in de zwaluwhoeve. ( ook leuk!)
    Ik kijk uit naar de foto's want het lijkt me erg mooi.Geniet er maar van want hier hagelt en onweert het behoorlijk!
    liefs x

  • 28 Oktober 2008 - 17:50

    Esther Neve:

    Hallo luitjes,
    Wat klinkt dat allemaal super! Leuk om jullie zo te volgen. Heeft juf Carin haar klasje nog een beetje in de hand?
    Groetjes, Esther

  • 28 Oktober 2008 - 18:11

    Anja En SanneJansze:

    hee, wouw, ik ben er even rustig voor gaan zitten om alle verhalen te lezen. Het klinkt niet vervelend hoor!
    Sanne: Hoe zit zo'n olifant? Is dat niet hard? En hoe voelt de huid?
    Op school hebben we nu tot december juf Monique tot december en we hebben allemaal een andere plek gekregen. Joost heeft zijn heup gekneusd met de voetbaltraining. Hij knalde ietsje pietsje te hard tegen een jongen. Nou toedeloe. groetjes Anja en Sanne

  • 28 Oktober 2008 - 18:38

    Brigitte Ammerlaan:

    Lieve allemaal,

    Geniet er van. Dat jullie op een olifant durven, echt stoer. De eerste dag in groep 3 overleeft. Ze kennen nu het woordje doos, althans ik hoop dat het blijft hangen.
    Carin, de eerste dag is me prima bevallen, vooral al dat buitenspelen met al die regen en onweer.

    Groeten Brigitte

  • 28 Oktober 2008 - 19:17

    Kees:

    Leuk hoor, om jullie zo te kunnen volgen.
    Als je al jullie krabbels bundelt, heb je binnenkort een prachtig verhalenboek.

    Mijn grote nieuws:
    Berthe en Niels hebben een zoon, met de bijzondere naam Mingus, een legendarische Jazz musicus.
    Met alle drie gaat het heel erg goed.

    groet van Kees en Dicky.

  • 29 Oktober 2008 - 07:11

    Lindy:

    he machie
    bij ons is de school alweer bijna begonnen
    en jij zit aan de anderen kand van de wereld
    -xx- lindy

  • 29 Oktober 2008 - 07:12

    Lindy:

    he machie heb je echt op olifanten gereden
    hoe was dat?
    mij lijkt het heel leuk!
    -xx- lindy

  • 29 Oktober 2008 - 09:12

    Mark:

    hoi mahcteld hoe gaat het heb je het leuk.
    hier is het saai.
    groetjes mark

  • 29 Oktober 2008 - 09:14

    Yassin:

    Hoe gaat het vondt je het eng toen je met hetvliegtuig omhoog ging en op een olifant te rijden nou veel plezier van je reis Machteltd maar je mist wel de toets!!! jammer wanner ga je naar australie ga je daar ook op een struisvogel rijden heb je gezwommen en onder water gekijken JE KON ZEKER HEEL VEEL ZIEN!!! als je aan het zwemmen bent in inaustralie moet je goet kijkken tussen het zand onder het water als je een dichte schelp vind maak je hem of zij open en eet het dan op dat doe ik ook al tijt in marokko het is lekker zout en zoet bij elkaar maar niet te ver gaan zwemmen anders word je zo mee genommen door de zee veel plezier

  • 29 Oktober 2008 - 09:14

    Fabian:

    Heeey Machteld hoe gaat het met ons wel en we hebben zo een begrijpent lezen toets!! maarja het moet gebeuren.Ik hoorde van kinderen uit de klas dat je op olifanten hebt gereden en heb je nog wat mooie dieren gezien en hoe ziet de stad eruit en waar ga je nier na naar toe....EN LUKT HET HYVEN NOG EEN beetje en hoe was het in het vliegtuig en heb je onze speeletjes in het vliegtuig gedaan?MAAR ER ZIJN nu oook nieuwe groepjes en iedereen heeft zijn werk af maar tot over 7weken groetjes fabian en nog veel plezier!

  • 29 Oktober 2008 - 09:17

    Cynthia:

    hallo Machteld hoe gaat het het metjou met jou
    met ons gaat het goed vind je het daar leuk
    en heb je al op olifante gereeden. en is het eeten daar lekker ik hoop dat je een leuke
    vakantie hebt dag.

  • 29 Oktober 2008 - 09:20

    Max Van Engelen:

    he Machteld hoe is het daar.Jier gaat alles goed en hoe gaat het met jou.We misen je allemaal.Je moet de groeten krijgen van de klas.Groetjes Max

  • 29 Oktober 2008 - 10:48

    Riet:

    Wat ik nog vragen wil: heb je voor Bali malariapillen nodig?
    Anders ga ik maar sparen, want Bali lijkt mij ook heel aantrekkelijk....
    xxxxx enz.

  • 29 Oktober 2008 - 14:55

    Kaylee:

    Hoi Machteld
    Leuk op vakantie?
    Waren de puzzelboekjes nog leuk voor in het vliegtuig?
    Nou hier is het niet zo lekker weer!
    Het regent bijna elke dag!
    Op school is het ook wel leuk.
    Vandaag begrijpendlezen toets gedaan.
    Welke dag ben je op hyves online?
    Laat even weten!
    Ga je nog met dolfijnen zwemmen?
    Lijkt me super gaaf.
    Slaap je s'nachts lekker?
    Lekker in het zwembad en op het strand spelen?
    Doei xxxx Kaylee



  • 29 Oktober 2008 - 18:19

    Thomas:

    Lieve Cas,

    Hoe gaat het met je? Vanmiddag heb ik gevoetbald, nog steeds als PSV. Ik moest tegen Inter Milan (jouw kluppie) en we hebben heel dik verloren omdat er een hele goede speler (een grote jongen) bij is gekomen in jouw plaats. Ik moet zo naar bed want het is kwart over 7 nu. Bedankt voor je vriendsschapsarmbandje. Ik doe hem morgen om naar school.
    Lieve groetjes van Thomas.

    N.B.: doe je de groetjes van mijn papa en mama aan de rest van jouw familie? Doei

  • 29 Oktober 2008 - 22:34

    Roland En Hester:

    Hallo Carin en Michiel,
    Via dit berichtje wensen wij jullie een fantastische reis toe!
    Wij wensen jullie toe dat alle dromen die jullie over deze reis gemaakt hebben uit zullen komen. Tevens dat jullie je kunnen laten verrassen en overweldigen door alle onverwachte en niet geplande akties. Het zal jullie verrijken.
    Goede reis en Geniet.


  • 30 Oktober 2008 - 10:12

    Eric:

    speciaal voor Michiel

    gelukkig zijn de punten in Rotterdam gebleven:
    Sparta Fijenoord 2-1
    mzzl
    Eric
    ps leuk om de verhalen te lezen

  • 30 Oktober 2008 - 15:02

    Anouk :

    hoi sas.
    ik heb een boekbespreking
    gehad.
    het ging hartstike goed.
    nu moet ik mijn spreekbeurt nog.
    oja,we zitten in leuke groepjes.
    ik heb gister die prikken gehaald.
    hoe was het om op een olifant te rijden?
    mis je nederland een beetje?
    wat doet mijn spier nu pijn!
    inderdaad,hij is helemaal dik.
    met iedereen op school gaat het goed.

    groetjes aan papa,mama,cas en machteld

  • 30 Oktober 2008 - 20:39

    Corry De Haan:

    Hoi Michiel en familie.
    Van rietje je weblog doorgekregen dus volg ik het op de voet.
    Heel veel plezier
    Liefs tante Corry

  • 03 November 2008 - 15:14

    Anton:

    Hé Chiel, en de rest, net geprobeerd of ik de site goed onthouden had, en zowaar: ik heb alles net even kunnen lezen en bekijken, gaaf hoor.
    Ik hoop dat het jullie goed blijft gaan en dat je een supervakantie hebt!
    Apart hè dat je zo makkelijk met elkaar in contact bent en als het ware met jullie mee kan reizen. Schrijf maar niet alles op, dan heb je thuis ook nog mooie verhalen te vertellen.
    Het ga jullie goed en heel veel plezier gewenst!
    Anton

  • 08 November 2008 - 15:38

    Fabian Van Der Lans:

    Hoi Cas, Stoer zeg dat je op een olifant zit.
    Zou ik ook wel willen. Welke dieren zie je daar nog meer ? Je zwemt zeker elke dag ? groetjes, Fabian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 22 Okt. 2008
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 129865

Voorgaande reizen:

22 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Goodmorning Vietnam

28 Juli 2013 - 18 Augustus 2013

Mexico met Djoser junior

11 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Canada

24 Oktober 2008 - 20 December 2008

Familiereis 2008

Landen bezocht: